Onverwachte Ontmoetingen

Als ik een keertje NIET met de wagen naar het werk ga,
wordt ik steevast beloond.

Ik tref …
een oud collega op het perron,
een uit het oog verloren kennis op de trein,
..altijd onverwacht, soms aangenaam,
soms zit ik nog in mijn maandagochtendhumeur

Als ik naar het station fiets,
kom ik altijd een verrassing tegen
een eekhoorntje ,
een reiger..
een plant die plots bloeit..

Altijd weer een kleine verrassing,
die mijn ochtend, of mijn avond opfleurt.

Vandaag kwam de verrassing toen we 2 minuten stilstonden,
net voor het binnenrijden in het station te Leuven,

Nog voor er een grommel over de vertraging kon ontstaan,
wees de kennis mij erop, kijk daar..

Eerst bleef hij in verwondering stilstaan voor de trein,
daarna dartelde hij verder rond,
zich totaal niets aantrekkend van onze aanwezigheid.
Ik zat en keek ernaar..
een vos, zomaar in levende lijve,
voor mij in de ochtendspits !

– de foto heb ik niet genomen, sorry …-

Geef een reactie

