Zaaisel

ik hou niet van zaaien ..

pardon,
ik hou van zaaien.

maar dan..
het dagelijkse besproeien,
het afharden, maar ’s nachts terug binnen zetten,
het dagelijkse besproeien,
het zoveel mogelijk licht.. dringen op de vensterbank..

Velen komen niet uit,
of halen de eindmeet niet.. zo jammer..
Die scheutjes die zo trots uitkwamen en plots,
op één dag, neerliggen..

Voor de kastaars die het té nat, té droog, té koud, .. kortweg .. alles overleven,
voor hen geldt.. hoeveel kan je er op korte tijd opeten ?

20130511-120120.jpg
Kervel , dat leek me nu wel wat..
ik hou van moeke’s kervelsoep,
ik zaaide tuinkersgewijs al een beetje in een schaaltje
dromend van een kervelsoepje.

20130511-120137.jpg
en mijn ega die liet zich volledig gaan..
20130511-120024.jpg
Vandaag zwaai ik hen uit, zij die het overleefd hebben ..
het gaat hen goed
20130511-120052.jpg

One thought on “Zaaisel

Geef een reactie

