Twist

noem het een frivoliteit…
een eigen toets…
een persoonlijke ‘draai’

image

Nu heb ik het gehad !
zo doe ik hem aan.
Nah !

De zoom moest opnieuw gedaan worden.
Weken bleef hij liggen.
Ik weet waarom.
Tricot omzoomen.
nadat bij het vorige kleedje mijn tweelingnaad bij het eerste springkasteeleuhm.. al brak,
ging ik voor de stretch steek.
mijn machine daverde van jewelste.
ik moest trekken en duwen.
mijn draad brak – maal 3.
mijn stof belandde vast in de onderspoel.
Een gaatje ..
ik sliep er een nachtje over.

de ochtend nadien,stoomde ik de fel verrimpelde naad plat en besloot: nog één poging.
ik wou het kleed VANDAAG aan.
mijn draad brak maar één keer.
mijn spoeltje was leeg .
ik beet door terwijl J alvast de auto inlaadde.
en toen ik een laatste keer streek zag ik dit.

zucht.

oooit zeg ik u.
ooit ga ik hiermee kunnen lachen !

Geef een reactie

