een kat in een zak

Een boek lezen brengt je naar een andere wereld,
en is dus moeilijk te combineren met
het spelen van uno,
het letten op zwemmende kids,
of het stiekem afluisteren van stokoude fransmannekes.

Haken daarentegen,
dat heeft iets rustgevends..
ge kunt er bij tetteren,
en de tijd vliegt voorbij.

Het vraagt niet veel bagage
(altijd wel een plekske in de tas voor een bolleke en naald)
en je ziet het resultaat meteen ..

Als je er niet té hard bij moet tellen,
dus dé ideale ontspanning op reis.

Mij ma die haakt pannelapjes,
zelf ben ik al een tijdje in de herbruikbare boodschappen-modus.
Tikje retro, en snel klaar..

Vorig jaar pinde en haakte ik een heel basic model op reis, maar het was een beetje vormloos..
dit jaar ging ik voor onderstaand model :

bag

ik las…
“The gauge of this pattern is not important because it will stretch.”

en ook iets ingewikkeld over welk garen en wol, maar ja..

ik had nu eenmaal al zo een leuk bolletje dat van kleur veranderd in gedachte.. dus ik zocht geen vertaling en begon ..

even nadenken hoe het ook al weer zat, en hupsie..

daar was hij

foto

prachtig vind je niet ? hij lijkt toch ook op het patroon, en tellen, dat kan ik ..

dus ik ben er vrij zeker van dat ik het goed gedaan heb..

en toch ..

er is één ding dat je op zo’n foto niet zo goed ziet…

de grootte

foto1

foto1

ik denk dat er een nichtje wel tevreden gaat zijn met deze ‘om winkeltje te spelen tas’ !

2 thoughts on “een kat in een zak

Geef een reactie

