13…

het lijkt wel gisteren,

die kerstperiode die we met ons 3’tjes doorbrachten in de kraamkliniek

2000jasper

de cijfers daarentegen zijn bikkelhard.
13 jaar geleden werd ik voor het eerst mama..
een verrassing .. 
zoals de meeste prachtige dingen in het leven.

ik leerde het mama zijn al doende,
oh man.. wat deed ik het graag;
ik speelde, ik vertroedelde, ik knutselde …
en nu.. nu moet ik het stilaan loslaten.

eten, kledij, haar wassen, enkele 0’n voor taken ..
het zijn mama’s zaken niet meer.
de preek, uitermate vervelend en frustrerend zowel voor hem als voor mij.. kon ik toch niet achterwege laten..

2de middelbaar..
pc ps3 nds wow ipad fb app’s lol
als er geen coole afkorting of hypermodern gedoe bij te pas komt, dan kan hij er niet voor rechtstaan.

gelukkig ken ik hem nog net ietske beter dan hij zichzelf 😉

de teleurstelling lees ik op zijn gezicht, lang voor hij ze voelt aankomen.
de frustratie als de pc weer niet doet wat hij in zijn hoofd had.
en soms heb ik een oplossing,
of een plakker op de wonde,
of nen toevalstreffer iets
zonder wifi of electriciteit dat hem kan boeien.. omdat ik het nog weet hoe het was als ik jong was 😉

schaatsen, dungeon and dragons, een filmpje als de kleintjes in bed liggen…
stiekem chatten met een mooi meisje resulteert in dagenlang zingend opstaan..

mijnen oudsten wordt groot.
en ik .. ik laat het mij wel gevallen.

ook het loslaten kan ik wel leren,
hou ik mijzelf voor..

Geef een reactie

