Breisel

oké, laat ik het maar meteen bekennen..

ik haaaat breien..
allez ik hou van breien,
maar ik en breisels..
het is een delicaat evenwicht

al van in het eerste leerjaar zagen mijn lapjes er anders uit dan die van de rest

ik wou het zo graag.. alles veel te fel aangespannen..
maar die rechtse of die averechtse steken.. ze doen me nog steeds huiveren

de grote dikke steken, ze verschenen overal in het straatbeeld..
en ik verzot op sjaals wou wel.. maar dierf niet.

de dubbele gerstekorrel, hopend dat mijn gebrekkig breitalent gecamoufleerd zou worden

image

en toen ik deze reuzebol met veranderende kleur zag.. was ik verkocht..
ik ging meteen de dikste naalden halen en begon
met het binnenste en buitenste van de bol (zo had mijn moeder het voor gedaan)
donker lichtblauw donker.. ik zag die sjaal helemaal zitten..
ik breide, ik breide en ik liet steken vallen..

image

allez niet letterlijk.. ik vergat af en toe welke rij aan de beurt was en zag mijn fout te laat, véééél te laat
ik trok er geregeld enkele af maar de eerste helft was echt niet mooi..
te los , te breed, teveel foute rijen.. te onregelmatig..
mijn draad in de war, ik raakte gefrustreerd , de sjaal moest af !

ik knipte hem in 2, een goeie en een slechte kant,

ik dacht nog even om in de andere richting aan te breien,

maar toen begon mijn ma met cols te breien en ik besloot het goeie gedeelte om te vormen tot een rondje

image

de tweede trok ik af, voor een 2de poging..
image

nu moet het lukken .. altijd even stoppen na 4 priemen.. zodat ik weet aan welke priem ik bezig ben 😉

image

volgende poging !

Geef een reactie

