grijze dagen

wpid-img_20141017_225417.jpg

ik kan zo beestig somber zijn,
kijk.. tranen op mijn wangen,
het leven lijkt één regenbui
die altijd maar blijft hangen..

er is alleen maar grauwe smart
ik leef slechts trieste dagen.
soms denk ik zelfs ‘ik geef het op
ik kan het niet meer dragen’

en dan opeens,
hoe komt het toch,
lijkt alles weer herboren,
dan blaas ik weer het hoogste lied
vanop de hoogste toren

Heeft het te maken met de maan?
met ’t vallen van de blaren ?
of zijn het toch, zoals men zegt
gewoon de apejaren ?

uit mijn jeugddagboek – vermoedelijk van Jan Arends

wpid-img_20141111_215239.jpg

nog even denk ik .. nog even..
blijven gaan .. stap voor stap ..
trap voor trap.. en dan sta ik weer op die toren..

Geef een reactie

