Recept 6A

Ondertussen al enige tijd geleden, stikte ik een bloesje voor mezelf,

wpid-20141016_154917.jpg

de dochter viste het stofrestje steevast uit mijn voorraad, drapeerde het over haar schouders en paradeerde er mee door de living..

“deze stof wil ik mama .. deze !”
-Tja, ze is nog steeds fan van ‘moeder/dochter’ combinaties in dezelfde stof-

Lap een bloesje in een flinterdunne stof..
het was dan ook pas toen ik mijn “zo geknipt 2” terug in handen kreeg,
dat ik aan het rekenen ging – recept 6A zou moeten lukken

ik nam omwille van de buikomtrek, een 140..

Overlocken ging niet, de mouwtjes rimpelden wat (ai ai mijn draadspanning)
en aan het gaatje voor de koord gaf ik een bijkomend stiksel
voor de rest heb ik mij aan het patroon gehouden..

alleen de mouwtjes..
ik heb even getwijfeld of ik ze er wel zou aanzetten
zonder had het volgens mij ook gelukt, de grote maat voor mijn bijna 9 jarige bedekte haar schouders.

en nu, nu wil ze natuurlijk niet dat ik ze omplooi.

2015_05

(ze veranderde ook maar gelijk haar lievelingskleur, want één knoop moest en zou lichtblauw worden)

wat wordt ze groot mijn foto model ..
– en natuurlijk nam ze haar communie vest erbij, blij dat die (na al die uuuren stikken) nog dienst doet –

Geef een reactie

