Klein gespuis

TV kijken met het hele gezin,

ik weet niet of dat nog iets van deze tijd is.

 

Nu kijk ik zowiezo weinig, maar als ik iets opzet, gaat den ene computeren, de anderen neemt zijn ipad, en nog een derde leest een boek..

Om eerlijk te zijn .. ik mis het..

Waar is den tijd, dat ik de oudste (toen 3) van school afhaalde, een aflevering ‘Bob de Bouwer’ of ‘Brum’ opzette zodat ik op mijn gemak nummer twee de borst kon geven op dit spits moment (de pot stond nooit ver weg herinner ik me nog)

Enkele jaren later keken we dagelijkse kost terwijl ik patatjes schilde, een ‘Kaatje tralalaatje’ voor het slapengaan, ‘Mega Mindy’ deed me aan Merlina denken. We genoten van ‘Kamp Extreem’ (toen Bartel nog gewoon Bartel was) , ‘Go IV’ en dan de ‘Elfenheuvel’!!

Dat was nog eens een reeks.. allemaal spannend, samen achter de tv. We keken trouw elke avond, lekker met zijn allen onder een tv dekentje.. (en gingen voor de finale zelfs naar kinépolis)

Om eerlijk te zijn.. ik genoot niet stiekem maar luidop mee van deze programma’s ..

maar de kids worden groter, hun interesse komt te ver van de mijne te liggen (hoewel de wetenschappelijke programma’s van Scheire hier nog wel gesmaakt werden) en … ieder kijkt gewoon zijn ding.   Staat het niet aan, hup ff google’n en op de tablet dan maar.

 

Ik deed daar tot voor kort niet aan mee… ik kijk TV op de TV, en de tablet was voor andere dingen.. tot ik deze leuke site ontdekte..

http://www.ketnet.be/kleingespuis

Als ik ’s avonds de tablet opende, en de site openstond kreeg ik het op slag warm..

ne live webcam van lekker doezelende vogeltjes.. je kon ze zien ademen, den ene duwde de andere wakker .. en hup daar gingen ze weer.. op naar dromenland.

ik beken .. ik was nen trouwen fan ! Van zo’n programma’s krijg ik het dus warm !

Ze zijn er !

A post shared by liesbesth (@liesbesth) on

Ons avontuur vorig jaar is afgelopen met allemaal kadavers, maar bij de buurvrouw nestte ze.. toen ik daar even langsging zei die.. ik zou toch zooo graag eens ne keer binnenkijken.. zie dat koppeltje eens moeite doen..  ik haalde de gsm boven, en toen merkte ik..

de vogeltjes zijn gaan vliegen,

de webcam stond nog aan, maar alleen een leeg nest.

 

Ik vrees dat dit een voorsmaakje van het lege nest syndroom is ,

zal ik me alvast ook zo’n cameraatje aanschaffen ?

 

 

Geef een reactie

