Oma – Blup Blup Blup

Met deze cryptische omschrijving -gevolgd door een handgebaar dat verdrinking moet symboliseren-
duidt mijn bijna 9 jarige dochter aan, dat ze bezorgd is om het milieu.

Meer bepaald de stijging van het zeewater, aangezien haar oma nogal dicht bij de kustlijn woont.
(4 meter boven de zeespiegel als ik deze info correct interpreteer)

en dus..
gaan wij zoveel mogelijk met de fiets !

#homeworking #korteritten

A post shared by liesbesth (@liesbesth) on

Natuurlijk is ‘zoveel mogelijk’ een relatief begrip,
vermits ik op 45 km van het werk woon,
er een nogal druk leven op na hou,
worden meeste boodschappen gepland en ‘onderweg’ opgepikt.

Toen Riet en Kelly opriepen voor het korte ritten project, dacht ik ook .. waarom niet ?

Ik woon in het hol van Pluto, dus zo moeilijk kan dat niet zijn.. wat ligt er eigenlijk binnen deze opgelegde 5 km ratio ? even surfen bracht me het volgende plaatje

Draw radius circles on a map - Google Chrome 5062015 124855

oh wauw .. dat valt beter mee dan gedacht .. de zaterdagse markt zal net niet lukken, maar mijn favoriete bloemenwinkel en zelfs de Jbc liggen binnen dit traject !   Mmmm.. 5 km heen én 5 km terug? Dat in combinatie met de dansles voor de dochter zal toch niet lukken voor haar. Toch niet op deze superhete dag – ze zag al vuurrood van het school-thuis traject.   Misschien moet ik het eens over doen met 2,5 km ?  (dat is nog vogelvlucht ook hé)

De bakker (en de bib) in het weekend doe ik al vaak met de fiets, .. de uitstap naar het containerpark zal dan ook met de fiets moeten (ai ai , waar moet dat papier?)

Teleworking dag vandaag zorgde ervoor dat ik de fiets al op kon vanmorgen om de kids naar school te brengen ! We zagen een konijntje en de zoon (helemaal zijn ma) reageerde met .. “Ziedewel waarom het zo tof is te fietsen.. de verrassingen onderweg ! ” *

Ik registreerde vandaag dus de eerste 5 km, en moest kiezen voor welke groep, sorry dames, ik heb de werkgever laten voorgaan op jullie. Ik denk dat ik het fietsen deze maand toch vooral zal moeten hebben van dat telewerken 😉

 

‘k Was eigenlijk super tevreden met die opmerking van de zoon, hij sputterde sinds begin 2015 altijd zo tegen bij het woord fietsen, terwijl hij vorig jaar zo enthousiast was. Vreemd eigenlijk, ik deed al eens een héél jaar van telework = fietsen, het verslag (met foto’s) vind je hier. Waarom ik gestopt ben weet ik eigenlijk niet .. zeker niet nu ik herbegonnen ben !

 

Geef een reactie

