#ShowYourMorning

IMG_2757-659x659
Tot 4 jaar geleden had ik eigenlijk ‘kindvrije’ ochtenden.

Niet omdat ik geen kids had, maar ik stond voor dag en dauw op, carpoolde voor de file naar het verre Brussel en at mijn meegenomen ontbijt om 7u netjes op mijne buro op.

De ega deed de ochtendschift en ik de avondschift, netjes afgesproken omdat ik niet wilde dat de kids ochtend èn avond in de opvang zaten (of dat zij op een ontiegelijk moment opmoesten) Dat had nadelen, redelijk wat ..

Dubbele wagens en kinderstoelen, verloren voorwerpen alom omdat ik niet steeds wist wat er allemaal meegenomen was, de slechts mogelijke kledingkeuzes, weinig ‘familietijd’ samen .. maar .. één van de weinige voordelen was wel de ‘stille ochtend’ .. Tegen mijn eigen tempo wakker worden in de auto/trein .. ik werd na bijna 10 jaar vroeg opstaan een ochtendmens ; -)

Ondertussen werk ik dichterbij huis, minder uren, minder kans op file, en de kids zijn groter.. de kaarten liggen anders.  Verschillende versies van de ochtend dienen zich aan: Als ik nu vroeg opsta, vang ik nog net een glimp op van de kids (slaapkop recht uit bed) goed voor nen knuffel ne kus.. of toch nog rap samen ontbijten ?

Ik heb het hier serieus lastig mee.. Soms ben ik jaloers op het feit dat de kids zo vrolijk zijn (terwijl er ’s avonds alleen gezaag afkan) en ik eigenlijk ècht niet langer kan blijven..  Bovendien heb ik het ook moeilijk met het feit dat de ega zijn ochtend anders aanpakt. Té laat opstaan, samen met de kids, kids die zich kei hard moeten haasten, hun plan moeten trekken,totale vrije kledijkeuze krijgen (ook als dat niet in het seizoen past) samen ‘rustig zitten’ komt er niet van, dingen worden vergeten, er wordt geroepen,..

En dus wordt mijne ‘rap mee aanschuiven aan de ontbijttafel’ vaak meer dan een extra kwartier (bokes, nog rap iets handtekenen, koeken,..) .. en zie ik de laatste parkeerplaats in gedachten aan mij voorbij zie gaan .. (of het nog net voorbereiden van die lastige vergadering)

De thuiswerkdagen dan, bij verre mijne favoriet.. pc aan om 6.30 .. in pijama mail beantwoorden, om 7.30u omkleden, samen ontbijten, tegen 8u met de fiets de kids naar school brengen en daarna met ne frisse kop verder aan de slag om 8u30 !

En dan zijn er de ochtenden die ik doe.. meestal sporadisch, als de ega in het buitenland zit, en dat treft.. het is een hele week van dat !

Ik sta op, maak mezelf helemaal klaar, maak de kleine kids wakker, kleed hun aan, ga naar beneden, maak de puber wakker , we ontbijten gezellig en ik rijd ze ook vroeger naar de poort.

Ziet er prima uit hé.. en alles is ‘rustig en onder controle’ ..geen wrevel, een gezellig babbeltje want ik doe aan timekeeping 😉

#boostyourpositivity of toch nie.. #showmeyourmorning #showyourmorning

A post shared by liesbesth (@liesbesth) on

En toch is daar .. een scène ..

Maandag, het heeft voor de eerste keer gevroren (ik ontdek het zelfs nog op tijd) en de kids willen alletwee krabben terwijl er maar één krabberke is.

(de ‘ohnee niet krabben eikes’ verandert in ‘joepie de kids willen’ naar ‘ohnee.. toch geen discussie’)

Dinsdag, deze keer had het niet gevroren, de waterdruppels gingen er zo af, tranen met tuiten heeft ze gehuild.

Woensdag, hysterie, over de kousen die veel te lang zijn de dochter niet aanwil  en bovendien wil ze een rijstpap meenemen (die ik nooit in huis heb)

(nota voor de lezer, de betrokken diva is 9.. geen 2)

Och ja.. zal ik er maar over ophouden ? Over mijn rustige goed aangepakte ochtenden?

Ik spaar mijn “boostyourpositivity”punten voor vrijdag .. teleworking !

(en anders zal ik volgende week wel vroeg opstaan zodat ik bij zonsopgang op de autostrade zit.. het weer is ronduit prachtig !)

2 thoughts on “#ShowYourMorning

  1. Amai … jij hebt al moeten krabben? Dat lijkt me nog ver weg … krabben

    Ik heb zoals jij vroeger, ook kinderloze ochtenden en zit ook om 7u aan mijn buro.
    Héél herkenbaar is dat mijn man de kinderen ook dikwijls hun outfit laat kiezen. s’ avonds kom ik ze dan ophalen en denk ik in mezelf … wat hebben ze nu weer aan?

Geef een reactie

