ik ga 100% voor 80% *

Ik kan er niks aan doen.
Ik kan er zóóó hard niks aan doen…

Als ik iets doe, dan doe ik het goed.
Als ik iets toezeg, dan geef ik mezelf 120%.

Ik kan mij niet halfslachtig inzetten,
ik kan niet gaan voor ‘goed genoeg’.

Al x keren ben ik van job veranderd,
telkens vind ik die drive van het nieuwe,
ik ga ervoor .. en eens de sleur er een beetje begint in te komen,
dan ben ik weg.. op naar de volgende uitdaging.

Ik vind het zóóó belangrijk dat ik iets doe wat me interesseert,
waar ik een toegevoegde waarde heb, dat ik mezelf kei hard vastloop.

Ik wil iets doen met hart en ziel, en telkens zijn daar grenzen.

Grenzen aan de organisatie,
grenzen aan de mogelijkheden,
grenzen aan mijn eigen kunnen,
ik loop er dag in, dag uit tegenaan.

 

‘Agile’ doen we.. de ene korte sprint na de andere,
ondertussen ben ik al 2 marathon jaren verder,
honderden keren ben ik mezelf al voorbijgelopen
ik zwaai wel altijd vriendelijk   🙂

Ik ga géén gas terugnemen, gewoon omdat ik dat niet kan.
Voortaan ga ik wel één dag minder aan het stuur zitten.

Het zal een zware oefening in loslaten worden,

Maar hé.. oefening baart kunst !

* wat is dat tegenwoordig met die reclame jongens ?
2 percentages in één reclameke.. Ik vind dat verwarrend zenne !

 

3 thoughts on “ik ga 100% voor 80% *

  1. Ik kan geloven dat je soms op zoek bent naar een nieuwe uitdaging.
    Lijkt het je dan misschien niets om (ooit) op project basis te werken? Bijv. Secretary Plus Outsourcing is een interimkantoor dat je om de zoveel weken naar een ander project stuurt. Zo blijft er afwisseling en komt er geen sleur.

  2. Ik zwaai wel altijd vriendelijk, haha!! 🙂 Ik ben ook zo, ik kan ook geen half werk leveren of foert zeggen. Maar ik heb wel niet de moed om te vertrekken, ik maak mezelf nog liever ongelukkig dan mijn werkgever ‘in de steek te laten’ Hashtag zoekdefout.

Geef een reactie

