De rugzak, die geen rugzak is

Toen we gingen ‘shoppen’ voor de boekentas stof,
zag mijn dochter een leuk ‘zelf te stikken’ tasje


(ideaal verjaardagskadootje trouwens..
nog heel éven te krijgen bij www.stoffenfee.be)

Vermits zij geen nieuwe boekentas kreeg, stikte ze dit en droeg ze koppig haar boeken daarin naar school.

Bovendien zag ze een prachtige honden canvas waar ze wel een kussen van ging maken,
tot de eerste scheur kwam piepen in dat tasje dat toch veel te hard afzag ..

Ik wil hier een zak van maken, GEEN rugzak maar een boekentas !
Neen geen flap, neen geen tassenband, van die echte hengsels,
en hoe moet die dan dicht “met zo’n rits”, en wacht .. ik wil een klein binnenvakje.

en ik wil het zelf stikken !

DSC_3627
moet daar een tekening’ske bij ?
– hoe plaats je die hondjes nu dat ze niet op de kop staan ?-
DSC_3633

doordat ik haar op de lijnen van de stof wou laten stikken
kwam er toch redelijk wat denkwerk bij te pas
DSC_3636

ik liet haar stikken, nam de tassenboek ter hand,
deed rits interventies, brak véél teveel naalden,
en vooral onderhandelde …

Zondag was hij daar !
DSC_3628

(en maandag was de Rits stuk.. ai ai)

Seriously ? Kapot na één dag ?;

A post shared by liesbesth (@liesbesth) on

Geef een reactie

