251

Moe
hoofdpijn
moe
kapot
moe
doodop
moe

En toen kwam die brief van het rode kruis.. waarin stond te weinig hemoglobine en mijn huisdokter die zei kom maar langs.

Ik ging niet.

Slecht slapen
Stramme spieren
Geblokkeerde nek

En ik gaf toe…
Hopende op wat ijzer.. Vitamine of een andere wonderpil..

Een dag later belde ik om het verdict:
Alles is prima..
alleen uwen cholesterol.. daar moet je echt wat aan doen.

2 weken van troost eten..
van een béétje chips..
Een slaatje mét spek
Een boke met choco
Ne latté nu en dan
Van geen tijd voor slaatjes
Geen zin in ontbijt
En in de zetel
Met een truffel ..

Een maand max..
Van je slecht voelen..
Ni goe eten
En je nog slechter voelen

Ik ging me niet eens zo erg te buiten, geen frietkot of schransen.. gewoon een extraatje..
Mijn weegschaal geeft nog geen kik.

251 .. dat is de cholesterol van een oud dik vrouwtje.

Ik eet eigenlijk geen boter room eieren vlees kaas..  ik sport .. het leven is niet eerlijk !

Mijn lijf .. ik ben er ongelooflijk content van.. maar soms laat het mij toch in de steek.

– als nu eerst die hoofdpijn eens overging –

5 thoughts on “251

  1. Cholesterol heeft niet altijd iets met voeding te maken, heeft ook een erfelijke factor.
    Als je cholesterol medicatie zou nemen, neem ze dan ’s avonds. Alle vetzuren worden immers ’s nachts gereorganiseerd dus ook cholesterol.
    Wat die hoofdpijn betreft, kan veel oorzaken hebben, gaande van nekwervels, lever, stress, enz… Mee blijven lopen is niet slim.

    • ik moet eerlijk bekennen dat ik van 200 naar 230 naar 250 ben gegaan.. ik ben op die tijdspanne van enkele jaren gezonder gaan eten, meer gaan bewegen,
      maar ja ik word ouder, weeg enkele kilo’s meer .. dus de dokter was onverbiddelijk wat mijn risico op hartfalen betrof.
      (en ik had ook voor het eerst last van hoge bloeddruk, normaal altijd te laag, het was tijdelijk beweerde hij)
      nuja wat eten doe ik echt wat ik kan.. als dat niet betert, zal het toch medicatie worden.

      bovendien merk ik dat ik mijn gezichtspieren te veel aanspan, en word ik soms ’s nachts wakker van kramp in mijn kaak.
      me opwinden,(of net het gebrek aan stress), roepen, van koude naar warme lucht of omgekeerd gaan, .. de stomste redenen zijn genoeg om het te laten vonken in mijn hoofd. soms blijft het bij een gewone drukkende pijn achter mijn ogen, soms echte pijnscheuten, ..
      ik zal dringend nog eens een afspraak moeten maken !!

    • Bedankt, ’t gaat nog steeds op en neer..
      de hoofdpijn is nooit lang weg. De nek en schouders kraken alle kanten op.
      Ik doe nu elke dag yoga .. en stretch oefeningen tussendoor .. maar echt langdurig is het effect niet.
      Jammer.

Geef een reactie

