Voor u getest : lachyoga

teletubbies

oké oke ..

niet voor U getest, voor mijzelf 😉

De laatste keer dat ik de slappe lach had, ik kan het me niet meer herinneren.

Dat kan toch zo’n deugd doen, eens goed lachen.

Dus toen mijn werkgever na de uren een sessie ‘Lachyoga’ organiseerde schreef ik me meteen in. De opkomst: een bende openminded dames, geen bekende gezichten.. de plaats: Recht van de buro naar een leeg vergaderzaaltje .. Het topic: lachen op commando.. ging dat wel lukken ?

Kan ik mijn rationele ik uitzetten en gewoon doen ?

Het antwoord is ja.. ik kan dat !

Het ging met ups en downs, niet elke oefening lach me 😉 .. maar hey .. het was mijn 1ste keer..  De begeleider had een zeer hartelijke, aanstekelijke lach, dat helpt, in de ogen kijken bij de anderen, dat helpt ook .. en goeie buikspieren, dat helpt zeker !!

Zou dit nu iets voor mij zijn ???  In beperkte kring, met mensen die ik ken, zeker en vast !! Ik zou wekelijks gaan ! We lachen tegenwoordig zo weinig , ik probeer wel altijd vriendelijk te zijn, maar lachen.. is toch nog een ‘level hoger’.

Hoewel ik eigenlijk serieus van aard ben, kon ik vroeger echt onnozel doen, maar met de jaren is het uitbundige er nog meer uitgegaan.. En ik heb last gekregen van bitchy resting face. Mijn moeder noemt het haar hangende mondhoeken, ik noem het mijn tandenknarsblik. Op de kaken bijten tot je er hoofdpijn van krijg, dat is zowat mijn dag 😉

Dus wat ik alvast ga meenemen om mijn gezicht geregeld te ontspannen, zuchten geeuwen en lachen, ik denk dat ik deze teletubbie zon ga instellen als screensaver..

Ons moemoe in het rusthuis, die keek daarnaar en zei.. “dat moet ge nu eens zien, dat babyke in die zon, dan moet ge toch gewoon teruglachen ?”

En voor de rest.. ga ik wel voor meer fun, een avondje plezier.. wie gaat er mee op stap ?

One thought on “Voor u getest : lachyoga

  1. Ik zag er eens een reportage over, het ziet er wel gek uit maar ik kan mij inbeelden dat het heel aanstekelijk werkt. Ik kan vaak nog de slappe lach krijgen om de gekste dingen maar ik kan evengoed een aantal dagen niet lachen…

Geef een reactie

