One size fits all

Oké .. tijd om hier te bekennen dat ik nogal zuinig ben op mijn kledij.

Of moet ik eerder zeggen gierig?

Sommige pullen dateren nog uit mijn studententijd, en zeker in mijn vrije tijd durf ik wel eens broeken aandoen die niet meer voor publicatie vatbaar zijn.

Ken je dat ? Die goeie deftige broeken bewaar je liever voor de kantooruren, de jeansbroeken spannen net iets te fel en dan komt er een gedrocht uit de kast waarvan Jani spontaan zou ontbranden.

Bovendien ben ik niet mee met modetrends:

Zo’n bedrukte sunny pants, helemaal niets voor mij dacht ik.. tot de dochter helemaal overstag ging (ja zij kan niet tegen spannende broeken: geen taillehoogte, geen jeans, geen smalle pijpen) en toen ik op de lokale markt, een zwart-wit examplaar zag voor 10 euro, dacht ik, weet je .. ik waag het erop, als ik die dan veel aandoe, dan maak ik er zelf één.

“one size – fits all” .. nuja ik heb wel redelijk lange benen maar voor een 3/4 broek moet dat wel lukken dacht ik.. tot ik thuiskwam.

Oké nu heb ik dus officieel véél te dikke kuiten ! Mijn kuiten staken vast dames en heren.. mijn kuiten.. hoe kan dat nu ?

“One size fits nobody” dus.

Gelukkig ben ik nogal inventief .. na enkele weken te hebben geslingerd op mijn naaitafel presenteer ik trots de “work in progress” die ik dit weekend heb afgemaakt !

Met een passende fotoshoot ‘selfie’ – let op die boze ‘neen jij mag niet fotograferen blik’

2015_11

Herkent nog iemand dit hemdje ?? – we schrijven herfst 2013 –

DSC_3871

DSC_3869

ik ben echt blij van de propere afwerking !!

alleen de maat .. ai ai ..

DSC_3867

die haalt de volgende lente niet vrees ik.

Nu mijn winterjas nog afmaken !

One thought on “One size fits all

Geef een reactie

