Met de handen in het haar

Toen ik na een plaspauze op het werk mijn handen waste , viel mijn oog erop.

Er was geen ontkennen meer mogelijk : 2 spierwitte haarpijlen

Redelijk kort ook, het zijn nog nieuwe haren als je het mij vraagt.

Toen ik ’s avonds met het fototoestel in de aanslag op zoek ging, waren ze al verdubbeld.

4 vond ik er ..

Allez..  enkele maanden geleden heeft mijn broer nog heel mijn hoofd afgezocht omdat hij niet kon geloven dat ik er nog geen had.

Nu zijn ze daar.. in volle trots en glorie !

(Op de foto heb ik ter verduidelijking een rode lijn net boven de witte haar getekend.)

 DSC_4028

En ja ’t zal wel van de kopzorgen zijn..

De puber zoon voelt zich niet goed in zijn vel: zijn punten vallen tegen, zijn vrienden laten hem koud, hij heeft geen fut, is altijd moe, heeft nooit honger ..

Hij doet zijn best: keer op keer begint hij aan iets, maar wat hij ook onderneemt, altijd werkt iets hem tegen

(met gevloek, getier of tranen als gevolg)

De donkere winterdagen zeker ??

ik weet het niet, laat ons duimen ..

3 thoughts on “Met de handen in het haar

  1. Of ze nu klein zijn of groter, als ze hunnen draai niet vinden, dan geeft dat toch telkens weer een ‘krakske’ in dat moederhart. Hopelijk geraakt hij snel weer op het goede spoor. En die grijze haren, zwijgt stil, eens dat begint … onze tienjarige slaakte deze avond nog een gilletje omdat ze er ‘zoveel’ ontdekte en dat ik dus oud begon te worden…

Geef een reactie

