To dog or not to dog

Oké, de beste beslissingen in mijn leven heb ik ‘on the spot’ genomen.. meteen zonder aarzelen.  Maar bij sommige beslissingen moet je toch net ietske meer stilstaan.

Zo hebben we afgelopen zomer de kinderen een hond beloofd.
De waarom’s ga ik jullie besparen , maar we zijn eigenlijk nog op zoek naar info.  Daarom hieronder even de oplijsting hoe wij dit nieuwe gezinslid zien, en dan hoop ik veel tips te krijgen ! (want ondertussen zie ik door de google bomen het bos niet meer)

We beloven:
– Elke ochtend voor werk/school, een klein rondje om (250m)
– Eten / drinken
– Elke namiddag na school (16u) een toerke (1 -2 km)
– ’s Avonds nog even een ommetje
– Woe en in weekend een grote wandel tocht
– Veel spelen (3 grotere kids: 15-11-9)
– Als we niet thuis zijn, een eigen plek in de tuin, met een overdekt hok natuurlijk
(om te beginnen ‘de ronde’ nadien rechts/links een stuk naast het huis afzetten?)
– Als we thuis zijn , mag hij binnen (overal beneden : living/keuken/gang/garage)
– ’s nachts.. in zijn benche/mand beneden in de gang
– Ook de vanzelfsprekendheden als veel knufffels , bezoeken aan dierenarts/hondenschool en strontjes opscheppen

Nog te overdenken:
– Als we buiten werken / spelen / .. wil ik wel op mijn gemak kunnen zijn, zetten we dan best de tuin af ? (poort ?)
– Wat met de kippen ? die ook los rondscharrelen soms..
– Wat met ‘haar’ in huis ? (stoort mij niet zo erg, maar de poetsvrouw of onze Twist (roomba) misschien wel ?)
– Borstelen/Kammen/onderhoud, daar ben ik eerlijk gezegd wel niet zooo goed in..

– Wat met de natte hond geur ?
– Meenemen op reis of niet ?

Voorts zijn mijn kinderen het uitermate eens: de oudste wil een husky, de meid een chihuahua en de middelste een yorkshire terrier.

Dus de mama beslist: 🙂

liefst niet te groot, niet te klein,
Hij/zij moet overdag alleen kunnen blijven,
sociaal zijn met kinderen/andere honden,
en niet teveel blaffen (ik wil niet continu op die hond roepen)

Of stel ik nu onredelijke eisen ?

Dus… Shoot..

Alle tips zijn welgekomen !

One thought on “To dog or not to dog

Geef een reactie

