Chaos

Sommige dagen zeggen me niks ..

Zo zat ik een beetje gevoel- en futloos in de zetel vorige woensdag.

Het was een vrije dag geweest.

Ik had behoorlijk wat taakjes afgewerkt.

Ik was ondanks de ‘ik ben bezig stoor me niet’ communicatie

Wel gestoord .. en ipv blij te zijn met de menselijke interactie

Voelde ik me alleen maar ‘geclaimd’.

Ik was uit een ‘ik moet wel gaan joggen anders kan ik vrijdag niet volgen’ gevoel toch geweest.

Was ik trots.. neen

was ik voldaan .. neen

Was ik moe .. een beetje, ni speciaal

Dinsdag was het telewerken de mist ingegaan, en vermits ik er deze week alleen voor sta,

moest woensdag mijn rustpunt worden .. mijn batterij oplaad dag.

Maar dat was niet..  ik deed werktuigelijk de dingen ..

En genieten ging precies maar niet.

De ergste zaken raken opgeruimd in huis.. en ik word er niet gelukkig van..

De living oogt zo leeg. Ik voel me eigenlijk veel beter in een chaotische .. oh ik wil nog van alles doen rommel hoop.

Ja, herschilderen en andere meubels enzo.. zou misschien wel helpen.. maar hellep , sinds wanneer is dat mij prio ?

Gelukkig was daar Vrijdag !!

DSC_4891

Toen ik opstond lag er 3 cm sneeuw en alles zag wit, bovendien sneeuwde het , zoals ik nog nooit gezien heb..

Vlokken van wel 5 cm diameter ..  (achteraf bekeken: 4 uur aan één stuk)

Maar ik was nog in ontkenningsfase.. tuurlijk ging ik gaan werken, en kom met dat weer .. iedereen in de wagen. (huissleutel gaf ik aan de puber want zijn sleutel hing nog aan zijn fiets)  En de buurjongen.. die wou ik ook wel afzetten, alleen daarna stond ik te ‘surplacen’.   Dus kiddies duwen !! daarna: “we staan hier al een half uur stil ..kom stap maar uit en ga te voet .. jaja puber gij ook..”

Toen bleek dat de autostrade niet bereikbaar en afgesloten was (inmiddels was het bijna 9 u) keerde ik om..

Ik deed 1uur en een kwartier voor een rondje van 3,5 km (half weg naar school brengen en terug)

Ondertussen was de sneeuwlaag al meer dan 15 cm !

DSC_4836

Ik belde het werk, en .. stond voor mijn eigen deur (ahja de puber heeft mijne sleutel) Ging bij de buurvrouw langs  (overwoog even daar te wachten want de puber sms’te dat hij waarschijnlijk ging moeten terugkeren – en die wou persé zijn ‘Vans’ aandoen die ochtend – stoer hé zo’n stoffe schoenen)

Maar.. een andere buurvrouw heeft een reserve sleutel..  en zij was die ochtend ook thuis!

Koffietje drinken, vogeltjes kijken (dat voer dat ik ophing woensdag, werd ineens wel opgemerkt !)

DSC_4828

Een Wandeling, dat moest ik doen, in totale stilte … maakte foto’s .. warmde mezelf op .. keek naar buiten

probeerde me niet te ergeren aan het feit dat 50 foto’s gewoon ‘weg zijn’(niet op de SD kaart staan)

ik besloot de kiddo’s tegemoet te wandelen met droge sokken en laarzen.. (2,8 km door 20 cm sneeuw en slijk, onder omgevallen takken en bomen)

en als ik daar aan de poort sta, merk ik ineens dat die ene reserve sleutel die ik had.. niet meer in mijn jas zak zit !!

ik zeg het u .. het is een totaal verschil als je u naar de schoolpoort rept in snowboats om er op tijd te zijn (zweten man zweten)

of de terugweg .. met 2 kuikentjes in het kielzog.. en speurend voor ne sleutel.

Het was de start van een hectisch weekend :

Het internet werkte niet, mijn deuren van de auto vroren potvast, (we aten afbakbroodjes, diepvrieskost en pannekoeken bij gebrek aan boodschappen)

De net opgeruimde en gedweilde berging was in 3 sec één slijkpoel,  om nog van alle plasjes van natte handschoenen/mutsen/sjaals/schoenen in huis te zwijgen.

Maar ik zag dat weekend.. lachende gezichten.. kinderen die spontaan naar buiten gingen, inventief waren, volhardend waren..

Ik zag zon, ik hoorde stilte, er kwam zelfs familie op bezoek in ons eigen skigebied !

Sneeuwpret voor de hele familie!

A post shared by liesbesth (@liesbesth) on

Ohja… door een miscommunicatie werd de dochter afgezet in ons leeg huis (terwijl wij even buiten op het veld slee’n waren) .. toen was er ook Paniek.

(Ja man, ik heb me daar echt slecht overgevoeld.. maar wij gingen haar een dik kwartier later zelf halen was de afspraak.. gelukkig was de achterdeur open, anders had ze moeten buiten blijven staan.. ze was slim genoeg om naar diezelfde buurvrouw te gaan, die meteen de ega belde.. en toen was het opgelost*oef*)

Wat was ik trouwens blij dat de ega veilig geland was vrijdag , zodat hij ’s nachts uit zijn bed kon voor de stroomonderbreking door de kapotte verwarmingsketel.

(bij -14° zonder verwarming.. dames en heren ! )

Ja,  het was chaos,

we hadden het af en toe heel warm en ook heel erg koud

maar we vonden de sleutel (30 cm voor de deur)

20160115_160336.jpg

onze dochter vond ons,

wij vonden een werkman,

en de werkman vond een vervangstuk..

en ik vond het een top weekend !

Ja Murhpy .. hij weet ons wonen, maar hij zal echt toch wel wat meer uit de kast moeten halen, als hij ons humeur wil verpesten !

2 thoughts on “Chaos

  1. Die negatieve emoties soms toch ook hé, heel herkenbaar. En dan toch plots genieten van het mooie der natuur en het positieve weer naar boven laten komen. Sneeuw kan heel stimulerende werken 😉 Toch een beetje jammer dat we dat in Gent gemist hebben (sleetje rijden in het Citadelpark dat geeft Ardennensfeer in miniformaat).

Geef een reactie

