2015

Ondertussen schrijven we 26/01/16.

Buiten het feit dat mijn hersenen zowat blijven hangen zijn begin jaren 2000 en ik me geregeld afvraag.. 2016 .. dat kan toch niet?

Zie ik in mijn agenda ook februari al opduiken. Watte ? is het bijna februari ? waar is januari naartoe ?

Voor de duidelijkheid.. ik woon niet in dat huis waar de kerstboom nog staat !

(maar elke avond zie ik de lichtjes branden en denk  ‘zaaaalig’ )

Nee hoor..

Ik kan met enige trots zeggen dat :

–          Het kerstboomgerief terug is weggemoffeld in het klein vierkante meterke stockageruimte dat we hebben (en dat er nog plaats was voor de vintage ballen van de buurvouw – en dat ik gelijk de schoolboeken van de kids die nog maar sinds juli naast mijn bed stonden – ook erin gepropt heb) dat ik daarbij op de geboortedoos van de 15 jarige gestuit ben, waar ik las dat hij Diane zou genoemd hebben als hij een meisje was ?? over mijn lijk !! )

–          Dat mijn auto een hele week binnen heeft overnacht, en ik nadien de garage tot in de kleinste spleetjes gepoetst heb (dat ik ontdekte dat we sinds de kledingkasten afgedankt  en in de garage gedeponeerd we eigenlijk niet de moeite hebben gedaan om de rommel wat te her-organiseren)

 En dus vult mijn lijstje zich weer :

–          Mijn slaapkamer is leger geworden, maar 2 kleine kastjes en een kader dienen nog opgehangen. Het zelf geknutseld oorbellen-hang-ding van mijn dochter is al kapot en verspert de toegang tot mijn juwelen schuif (mijn ondergoed lade dient uit gemest – en ik heb nog een lade die enkel voor 2015 bedoeld was, en héél makkelijk leeg zou kunnen)

–          Mijn vensterbankje in de garage waar ik mijn aardappels laat schieten is klaar !   De sneeuw is weg.. dus .. de tuin is er klaar voor ..

 En er is nieuw leven in familie !

Een Prachtig Nichtje om de rij even wat af te sluiten..

Maar voor we ons helemaal laten gaan in de lente kriebels..

Moet ik nog een paar donkere futloze avonden zien te overbruggen. En wat is daar beter voor dan een terugblik naar 2015 ?

2015 was het jaar waarin ik de moestuin ‘plande’(en niet alleen plantte 🙂 ).. serieus… ik kocht het mmezsazsa moestuinboek, maakte wishlistjes, schetste ‘bedden’ , en probeerde mij eraan te houden. Dat verdient echt wel nen eigen blogpost hoor ..  ikke die mezelf intoomde, alles netjes in zijn eigen ‘bed’.. het grote ‘doorschuiven’, moet zo ongeveer nu gebeuren hé..  Moet ik de bedden dan leegmaken/voorbereiden ? Hulplijnen mogen zich altijd melden 😉

Ik oogstte vanalles..  met als meest opvallende de vele vijgen en tomaten in open lucht ! en maakte confituur .. (bijna door de voorraad trouwens)  we adopteerden nieuwe kippen, zagen hoornaars, en vogels natuurlijk.. en initiëerden hondenplannen.

Ziet dat af.. t aards paradijs is er niks tegen… #mijnenhof

A post shared by liesbesth (@liesbesth) on

Het was ook een duur jaar :

– de dochter moest een bril, verbaasde mij door voor een stijlvol zwart montuur te kiezen, toen haar bril compleet verloor en daarna voor het andere uiterste ging: flashy roze. (en de eerste oorbellen natuurlijk , ook voor mij 😉 )

Als de bril echt kwijt is, dan gaan we voor nen totaal andere stijl #aiaimijnportemonnee #2deditjaar

A post shared by liesbesth (@liesbesth) on

– we lieten een ingebouwde kast plaatsen, zodat de puber voortaan een echte ‘deur’ aan zijn kamer heeft en meer opbergruimte, (daar zijn nog wel wat losse draadjes hangende: verven/verkopen)

– ik moest steunzolen, doktersbezoeken, en van die ergoblabla dure schoenen (ja der haperde téén en tander dit jaar)

Eerste bomma schoenen gekocht ! Pardon.. steunzool proef.. niet portomonne proef!

A post shared by liesbesth (@liesbesth) on

– ik kocht mijzelf, na 15 jaar, eindelijk een digitale reflexcamera (en genoot van elke foto- vooral de vogel versies)

 En in oktober voor mijn verjaardag , deed er zich een uitzonderlijke buitenkans voor : een very naais girl, deed haar naai-inboedel weg en zo kreeg ik voor een vriendenprijsje : Een deftige naaimachine, een overlock (met vreemde voetjes) kamsnapstang, patronen, stoffen, ritsen.. ik her-organiseerde meteen mijn naaigerei..

– Ook dat wil ik nog eens bloggen, want zo’n propere allesopgeruimd foto’s .. dat is pas #boostyourpositivity   –

En zo was 2015 niet alleen het jaar waarin ik aan een winterjas voor mezelf begon (puur omdat ik een mooie gordijn vond, en mijn oude jas niet zo warm meer vond) een boekentas en een rugzak stikte .. maar kreeg ik op het einde toch nog een naai boost.. (rokjes/bloesjes/ zitzak)

 en ohja.. de keukenrobot van de echtgenoot verdiend hier misschien ook wel een plaatsje.

Bovendien ging ik ook weer uit mijn comfortzone:

Ik veranderde van functie op het werk, sloot me aan bij een jog-clubke, we fusioneerden, ik kreeg een nieuwe bazin, deed veel te ambitieuze projecten, testte yoga,..

En ik hing een beetje de Coole mama uit, we gingen geocachen en ingressen, we kochten/prutsen met  grafiti en skateboards, keken naar WOW kampioenschappen, en maakten een dubbeldek playstation projecter man cave ding 😉

En er waren ook vakanties.. de pasen break aan zee met zalig weer, de zomer die best wel warm was, (met natuurlijk regen net op de foute moment, maar ik liet het niet aan mijn hart komen) ..

Komen die regenjassen toch nog van pas ! Dan is zo'n bungalow toch klein..

A post shared by liesbesth (@liesbesth) on

de zoon ging roodgeverfd door de zomer en we hadden verschillende logee’s die de vakantie sfeer erin hielden !

T was nen prachtigen dag !! Thanks to the Bamps !

A post shared by liesbesth (@liesbesth) on

En tot slot nog het efteling weekend, en de kerstvakantie.. het was niet mis .. die 2015 !

Bij mij aan tafel.. een echte prinses ! #showyourmorning #boostyourpositivity #eftelinghotel @efteling

A post shared by liesbesth (@liesbesth) on

Geocaching !

A post shared by liesbesth (@liesbesth) on

PS mijn voornemens.. die hou ik volgende keer wel tegen het licht

Geef een reactie

