Vogelen

ik instagramde gisteren een foto van ‘mijn staartmezen’
DSC_5210

ik stond deze keer met de achterdeur open .. op nog geen meter van die beestjes en wonder boven wonder bleven ze zitten tot ik de kodak vast had
(bij het sluitergeluidje vertrokken er wel telkens een paar, dus naarmate mijn foto’s scherper werden zitten er alsmaar minder vogeltjes op)
zal me leren in ’t vervolg van de eerste keer goed te doen πŸ˜‰

dat zijn dus echt mijn favorieten .. komen niet dikwijls .. éénmaal per dag, in groep, en communiceren precies onderling.. voorheen was het me niet gelukt om ze op de foto te krijgen.. en ik maar uitleggen aan mijn pa .. wit met zwart en grijs en een staartje precies van een kwikstaart maar dan kleiner .. wat zou dat kunnen zijn ? πŸ˜‰

2015 bracht me een Nikon (inderdaad Pa geen kodak πŸ˜‰ en daarmee ook de oplossing voortaan maak ik foto’s en schuim ik daarna het internet af πŸ™‚

Een kool- en pimpelmees, een merel, ekster, kraai, duif, mus en ene roodborstje, meer kon ik niet herkennen, maar nu .. ging er een wereld open !

Zo had ik in februari al meteen prijs.. ‘een nieuwtje’
DSC_0116

een boomklever,
merci Menck !

DSC_0112

ik ging ook fietsen met het toestel in de aanslag (maart)

DSC_0842

DSC_0843

Hoewel mijn lens niet straf genoeg is om elke verrassing te ontrafelen
2015-03-21_1426936453

En in de vlucht trekken van deze lieverds, is niet simpel
2015-03-03_1425391718

Deze nieuweling had ik blijkbaar gespot op een pedagogische studiedag
2015-03-04_1425473544

En in december ontwaarde ik ‘live’ een zwarte mees, en kon het onderscheid tussen ring- en huismussen maken.
DSC_4874-001

De Vink vond ik trouwens echt geen makkelijke πŸ˜‰

die had precies een kuifje en was wat dikker .. zo niet op uwe pasfoto trekken, was dat niet strafbaar?

-ohja.. dit overzicht is niet limitatief Γ©.. de foto’s van spechten zijn hier niet meer te tellen (ik kan al man en vrouw uit elkaar halen !!) en dankzij mijn nonkel (en FB) vond ik het torenvalkje :
DSC_4866

Krijg ik nu mijn diploma als vogelaarster ?

De kolonie reigers hier aan het einde van de straat intrigeert me ook .. en die ene zwarte blijkt een aalscholver te zijn.. die foto zal ik nog eens moeten opsnorren! (of opnieuw maken πŸ˜‰ )

4 thoughts on “Vogelen

  1. Leuk he, vogeltjes kijken. Ik doe dat ook graag al valt er midden in de stad meestal niet zo heel veel te zien. Gelukkig bij mijn ouders al een pak meer en dus gelegenheid om te oefenen. Alleen roofvogels, daar ken ik nu echt niets van.

Geef een reactie

