Een nieuw begin

Oké nu .. die moestuin.. wat wil ik dit jaar  ?

 Wat meer bonen/erwtjes..  (hoge en lage/vroege en late erwten) en struikbonen meerbepaald 3 lange rijen – nog eens nadenken om ze laten klimmen en hupsaké , dat perk is vol  – mmmm.. dat stukje over die maïs/erwten combinatie moet ik eens herlezen –

DSC_0372

2014

weer een poging tot wat meer .. wortels /radijzen (en als dat dit jaar niet lukt, dan zaai ik in potten volgend jaar !!  mm.. welke grond gebruik je daar dan best voor ?) 20150913_173352

Terug een tomaten- en paprika-plant  (ja ik ga weer valsspelen en die halfwas kopen)

Misschien komkommer (maar dat gaat bijna niet zonder serre zeker?)

één ronde courgette plant (‘k vind dat die beter controleerbaar zijn dan die lange in grootte)

20140802_201012

Één butternut plant

(en ai ai , dat staat al vol dat stuk)

 wp-1455202397820.jpeg

De sla en spinazie , die vullen we wel aldoende, ook met selder en prei..

En ook het kolen perk :

veel broccoli, iets minder bloemkool,  nog eens koolrabi saaien (man ik vind dat echt lekker, maar als ze groter zijn dan ne knikker , dan zijn die dingen bikkelhard)

geen rode noch witte geen krulkool (dat rendeert niet genoeg naar mijn goesting)

wel ne spruitplant of 4 en opletten liesbeth die worden héél groot !!

 wp-1455202387960.jpeg

We doen dit jaar geen poging tot rode of andere biet

(bij mijn ouders gedijt dat echt goed, ik zal er daar wel wat lenen)

 wp-1455202372336.jpeg

En voorts… tja .. de bessenhoek hé.. die probeer ik na jaren niet te snoeien, vorig jaar terug ‘in gang’ te krijgen, maar misschien moet ik die maar eens opnieuw aanleggen?

Die ellendige frambozen (gele, roze, late, vroege) en braambessen zouden toch ook echt wel eens ‘geleid’ moeten worden want anders is dat niet te plukken..

Als het nu maar eens wou stoppen met regenen  .. binnenkort bouw ik beter een ark.

(ipv dingen beginnen te voorzaaien)

Geef een reactie

