Plattekaas

Ik had er enorm naar uitgekeken..

12 jaar, de lagere school achter de rug, en met de vriendinnen zou ik meegaan met de ziekenkas.  Mijn moeder leerde mij dat vervelende en eeuwige speldje in mijn eigen haar zelf te sluiten.

Middelkerke, ik herinner het me als de dag van gisteren..

ik ontmoette nieuwe vriendinnen (die ik later in het middelbaar zou treffen) ik leerde ontelbaar nieuwe liedjes, nieuwe spellekes en knutstelde .. ik maakte kennis met dialect,  en bij het ontbijt.. deed ik een grote ontdekking: potten cornflakes, emmers yoghurt en platte kaas !

Dat had ik nog nooit gezien .. nooit van mijn leven had ik als ontbijt platte kaas gehad.. mmmm heerlijk met bruine suiker.

 

10 jaar later .. in de kraamkliniek.. krijg ik mijn eerste ‘petit suisse’ke’ .. de verpleegster legde zelfs uit dat ik het moest openen, omdraaien en ’t papierke eraf doen.

Ondertussen behoren die platte kaasjes tot mijn standaard koelkastinhoud..

mijn ega met witte suiker, ikke met bruine..

ondertussen is het assortiment uitgebreid ..opgeklopt of niet, met fruit/zonder.. of het heerlijkste plattekaasrecept ooit ..

Beste dessert ever! Lise, op uw gezondheid !

A post shared by liesbesth (@liesbesth) on

waarom ik u dat hier vertel ?

ewel hé.. ik at dinsdag milkshake, woensdag yoghurt en soep, donderdag risotto en pudding.. vandaag bracht mijn buurvrouw mij platte kaas ! Ik had me niks lekkerders kunnen voorstellen !! Merci allerliefste buurvrouw !!

image

 

(ben ondertussen ook stiekem zo’n platte peer aan het eten.. maar au au au )

 

en ps .. kei goe bezig voor de dagen zonder vlees hé ! 😉

mag ik nu aanduiden dat ik enkel seizoensgroenten at ??

 

 

 

 

One thought on “Plattekaas

Geef een reactie

