Opgeruimd staat netjes

Tijdens ons weekendje Efteling (waarvan ik nog uitgebreid verslag ging doen *oeps*)  kreeg ik als eeuwige twijfelaar een schop onder mijn kont.

Ik kreeg een aanbod dat al mijn twijfel wegnam, zo eentje waarover je niet moet nadenken, maar meteen moet toezeggen !

Een naaisgirl besloot de handdoek in de ring te gooien, of allez de schort aan de haak of zoiets, en deed haar machinepark met al haar toebehoren weg.

Zo goed als nieuw, in perfecte staat voor een spotprijs. Nu moet je weten, ik ben al een tijdje aan het ‘stikken’ met mijn gekregen naaimachine (en dat gezegde van een gekregen paard..) Maar dat ding maakt een hels lawaai, en evolueert niet echt mee met mijn behoefte 😉  Als in: ik maak daar regelmatig ruzie mee en dan heb ik veel zin om dat ding uit de raam de kieperen, zoveel frustratie, dat kan niet de bedoeling zijn van een hobby 😉

Eigenlijk zag ik een overlock wel zitten, dus ik overwoog al een tijdje er één aan te schaffen, maar ja.. veel geld, voor een hobby, niet echt essentieel, ga ik dat dan wel veel gebruiken, gaat dat niet in de weg staan.. Ken je het ?  Ik wou wel .. maar het mezelf gunnen, dat was er nog niet bij.

Maar na dat berichtje, liet ik meteen iedereen weten – geen kadootjes voorzien voor verjaardag/kerst. Leg maar samen .. ik heb mezelf de mooiste cadeau ever gekocht !

20151010_191326

Sorry voor deze slechte foto’s maar de inhoud was echt mega dé max !

20151010_191315

Het was echt een verrassing ..  Dozen en tassen vol !    Ik was zo content dat ik mezelf intoomde 😉  Eerst mijn eigen gerief wat her-organiseren, en dan pas in gebruik nemen !!

Zo nam ik mijn schuivenkastje onderhanden en maakte plaats voor:

–          Een lade met ritsen (een volledige lade , dames en heren !)

20151025_220957

–          Een lade met flockdingen

20151025_221244

–          de lade met garen werd wat opgeruimd

20151107_090240

–          een lade voor een project/patroon in de maak (ligt nu 2 tassenpatronen in)

–          een lade met mouwboorden

DSC_5466

–          en de lade met biais/paspel/elastiek werd herschikt om alles erin te krijgen

DSC_5467

–          de lade met courant naaiprul aangevuld (oa reservenaalden enzo)

DSC_5465

En de lade met naaiboeken tja.. die werd de lade met handleidingen van toestellen 😉

Daarna nam ik mijn nieuwe naaimachine in gebruik.

Ik zocht nog een plekje voor kamsnaps tang (en knopen) – en het overlock garen (kast in de garage voorlopig)        (niet alle laden zijn voor knutsel – de strijkparel lade van de kids liet ik bvb intact en de lade van de meeneem menu’s uit de steek 😉

Bij het naampjes trekken, kreeg ik van mijn kleine/grote broer (allez gekozen door zijn vriendin denk ik) nog onverwachts een nieuwe naaikoffer.. (rechts de megamindy schoendoos die daarvoor dienst deed )

20151229_202202

(goeie aanwinst hé.. Die vriendin .. uitstekende smaak !)

Prachtige doos..  zalig om te vullen ! (ja rechts de megamindy schoendoos die daarvoor dienst deed )

20151230_103302

Ik leerde mijn overlock in te rijgen, en omdat ik mijn naaimachine zelf een uitgebreide onderhoudsbeurt gaf, besloot ik mijn overlock uit handen te geven voor het onderhoud.

DSC_5339

Stonden daar nog de zakjes met patroon boeken en tijdschriften.. Daar wou ik wel streng selecteren, en de boeken waaruit ik niks zou maken, zette ik op tweedehands, het ging zelfs zo ver, dat ik wat van mijn eigen boeken mee verkocht.

En dus ga ik hier even sluik reclame maken voor mijn opruimactie.

Nog iemand interesse ??  ( de prijs is ondergeschikt )

2016_03

Hierna rest me enkel nog eens door de stofvoorraad te gaan, vooral de kleinere stof overschotten of de “te recycleren” of ‘te herstellen kleding stukken.’

(en ik hoop ook nog wel van mijn pronkstuk vanaf te geraken,  voor de te kleine jurkjes van Lise heb ik wel kandidaten , maar dit ene hemd waar ik zo mijn best voor deed.. krijgt voorlopig geen thuis gevonden)

DSC_3871

En dan hé..

Dan ga ik jullie eindelijk laten mee genieten van mijn naaisels !

Tot zover moeten jullie maar meegenieten van mijn verrassing kado en mijn opruimen… ik geniet nog na bij het lezen van deze post .. (de verrassingen bleven maar komen)

Toch schoon hé.. zo’n kastje ?

DSC_5462

One thought on “Opgeruimd staat netjes

Geef een reactie

