Bende

Ik ben geen loopster,
ik jog af en toe een rondeke omdat ik me dan achteraf zoveel beter voel.

Ik ben geen yogi, alleen is mijn rug zo hard gebaat bij het aannemen van wat vreemde houdingen op een matteke.

Ik ben geen vegetariër, ik eet alleen regelmatig vegetarisch.

Ik ben geen naai’ster, ik word alleen zo kinderlijk blij bij het zien(en voelen) van stofkes, en bij het aanschouwen van.. wauw zeg, een paar keer stikken en dat ziet er zo uit..

Ik ben geen blog’ster, ik schrijf af en toe een tekstje,

en toch ging ik mee,
op naaiweekend met een bende enthousiaste bloggers !

Ik ga eerlijk zijn, het was met mixed feelings,
ik had zo behoefte aan me-time, tussen 2 superdrukke weken in.

En dan nadenken, spaarzaam inpakken, gaan slapen met één bende in een slaapzaal, veel decibels, veel mama-praat, veel meningen, veel ogen die meekijken bij het stikken, .. ik was niet zo zeker of ik er wel goed aan deed.

En nu .. nu weet ik het zeker.. het was de juiste keuze !

20160312_104258

Het was een ‘bende’ maar wat een leuke dwaze respectvolle bende,
ik heb me er echt thuis gevoeld !

20160312_104252

Er werd hard gewerkt, maar niet overdreven:
er was tijd voor apéro.

Wanneer sluit de bar ?

A post shared by liesbesth (@liesbesth) on

er was ruimte voor advies

20160312_180405

ongewenste (?) intimiteiten

er werd veel gebabbeld, hard gelachen,
en zelfs mee gezongen.

20160312_203315

disco-sewing

er was inspiratie, bewondering, een luisterend oor..

er waren smartphones, en fototoestellen :

20160312_161530

en natuurlijk zijn er ook de resultaten :

maar dat.. was dus niet hetgeen wat telt !

 

 

Mijn perfect op maat – alleen net iets te korte – eerste broek voor mezelf !

20160312_152113

het aardbei jurkje:

img_20160316_152742.jpg

en tot slot nog een Juliette tasje:

Zo content !! Merci @fien_deb en @mmefieflo voor de benodigdheden ! #naaiweekend

A post shared by liesbesth (@liesbesth) on

Dat diende om een epic fail te vervangen.. ken je dat: morgen is het communie, ligt alles klaar ? Ohjee waar laat ik mijn portefeuille in de kerk ?

Kom ik teken en stik wel rap iets.. en dan 3 u later.. wat een gedrocht , met begot een keukenmagneetje in, dat werkt niet, en dan toch maar knoopjes erbij .. en aj scheef.. allez kom .. ne foto en daarna doen we alsof het nooit gebeurd is.

2016_031

Weet je wat de dochter zei , maar mama .. zo’n tasje heb je toch al ? Ze merkte geen verschil, dan zal ik ook maar even vergeten dat zelfs dit nieuwe exemplaar beter kan. (magneet hoger plaatsen op het voorpand, en de litsjes had ik beter in de naad aan de achterkant gestoken) och ja..

Zo’n extraatje .. nog rap in elkaar kunnen stikken dankzij de dames die wel hun versteving, en juiste kleur garen bij hebben.. en dan dat op korte tijd van stof tot handtas zien worden, daar wordt ne mens toch gelukkig van é ?    😉

 

 

 

 

7 thoughts on “Bende

  1. An schreef:

    Ik kan me er echt wel iets bij voorstellen. Druk, maar tegelijk is dat ook me-time hé. Niet moeten denken aan eten, niets moeten (zelfs niet naaien als je geen zin hebt) en gelijkgestemde zielen. Leuk om te lezen! Volgende keer wil ik er weer bij zijn 🙂 x

  2. Oh oh ook hier zo’n mooie herinneringen aan mijn eerste naaiweekend. Ik vond het ‘magisch’, zo schreef ik het al bij Kelly.
    Je was voor mij heel aangenaam gezelschap! Op naar de volgende keer (en dan laat ik mijn retromachien thuis 🙂 ! Hopelijk dan ingeruild voor iets ‘Smart’!)
    De eerste foto laat iets rollen bij mij … daar waren we dus ook twee jaar terug met de kids. Eerst het kasteel en de speeltuin en dan van daaruit met de fiets naar Brugge. Onze ideale manier om een stad te bezoeken. Dat ik dat nu pas doorheb 🙂

  3. het was zalig om je erbij te hebben, ik was duidelijk niet de enige die met een dubbel gevoel vertrokken was, maar dan toch volledig opgeklaard en opgeladen terug naar huis, fantastisch toch!

Geef een reactie

