Vreemde vogels

Vroeger naar huis moeten rijden op een slecht moment,

Omdat er iemand zich niet goed voelt op school,

Goed voor een grommel’ke,

Verandert in een:

Och ja waarom niet, morgen is het lenteweer ook weer voorbij

En werk is maar werk é

Daarna op de zetel met de emmer en de koortsthermometer bij de hand,

Een vreemde vogel spotten, stillekes de kodak nemen,

En het kunnen vastleggen..

’t is alsof het universum zegt,

Liesbeth, wanneer gaat ge die vogelherkenningscursus nu volgen ?

 Nuja. Als ik ne foto heb, dan kan ik het opzoeken hé..

DSC_5481

 een torenvalkje ..niet ??

Ai ai mijn mezekes..

Zou het deze geweest zijn ?

en ik maak maar gelijk van de gelegenheid gebruik, ik spotte nog andere ‘nieuwe exemplaren’ in februari:

DSC_5358

het winterkoningske, zo snel weg.. eerst gezien door mijn moeder, daarna moest ik de ega zjin vinger volgen om het in de groetehof te kunnen fotograferen

DSC_5246

de spreeuw zijn bek bleef op een vreemde manier openstaat.. de eerste keer dat er een gespikkelde langs kwam 🙂

DSC_5262

deze kende ik wel, maar zie ik hier niet zo vaak.. daarom ook een foto’ke !

 

ik denk dat ik in mijn keuken een fotomuur ga maken, met de namen erbij, zo kan ik ze meteen herkennen 😉

Geef een reactie

