Onbeschrijflijk

Het begon zo mooi,
Ik kom de keuken binnen,
De bonte specht vliegt weg.

Een tasje koffie, ik lees mijn mails,
De kids zetten zich aan ontbijttafel.
Ik spot een eekhoorntje dat het veld oversteekt, de groene specht komt langs en ook het winterkoninkje.

Na even overleg besluiten we nog eens naar school te fietsen. Het lijkt een eeuwigheid geleden. De lente lijkt begonnen : kleine schaapjes en een slaperige mama schaap.

‘Bel me als je thuis bent’
Het begin van een gitzwarte dag,
Gruwelijke beelden op tv.

Focus .. ik zet de tv weer uit en besluit me te begraven in het werk. Eerste skype vergadering: ‘sorry vergadering gaat niet door. Ik kan mijn vriendin in zaventem niet bereiken.’

Gelukkig snel aangevuld door ‘ze is oke maar zodanig in paniek dat ik ze wil gaan halen’ .. dat is ni echt een goei idee denk ik .. ‘maar wat moet ik doen?’ vraagt mijn collega in paniek, waarna hij afsluit.

De rest van de dag wordt niet beter: de metro, de lockdown, de berichten sijpelen binnen..

Wat een mooie lentedag had moeten worden, is anders uitgedraaid.

Veel sterkte !

One thought on “Onbeschrijflijk

Geef een reactie

