Dream big

Mijne man heeft een droom.
Ik hou van dromen,
en ik hou van mijne man,
en zelfs al is zijn droom niet de mijne,
ik wil hem wel steunen in dat traject.

Toen hij voorstelde om een weekje met hem mee te gaan naar Beijing heb ik toch een paar keer moeten slikken.
Ik ben geen citytripper,
ik ben geen globetrotter,
ik ben geen talenknobbel,
en ik heb in de verste verte geen azië ambities.

Bovendien werd het afgeraden door de organisatie,
zag ik zijn overvol programma (ik ging aan mijn lot overgelaten zijn)
las ik hotelrecensies op het internet (ze spreken geen engels)
las ik wat over de grootte en chaos van deze stad (20 miljoen inwoners)
en over de internet censuur (geen google maps noch google translate)

Anderzijds was het een ‘once in a lifetime opportunity’,
zonder kids op het gemak in deze hectische tijd,
ik polste op sociale media, in de hoop iemand te vinden die er pas geweest was,
en me wat kon geruststellen, maar meer dan wat peptalk en bezorgdheden over de ecologische impact kwamen daar niet uit.

hmmm..   het moment om te beslissen kwam dichter..
en ik bleef zitten met zeer veel twijfels..

ik bestelde de lonely planet, die met een zeer duidelijke boodschap kwam

2016-03-20-20.42.49.png.png

en ik ging er dan maar voor :
reispas/visum/tickets/vaccinatie/oppas voor de kids

Ik duwde mijn bezorgdheden de kop in,
maakte een inpak-planning in mijn hoofd,
maar zover kwam het niet,
toen was daar dinsdag 22 maart,
de hele week was het niet duidelijk of het nu zou doorgaan
misschien wilde ik het ook niet weten

nu schrijven we vrijdag ..

één dag inpakken verwijderd.. tja, van wat eigenlijk .. ?

zaterdagochtend is onze vlucht,
de dochter is gerustgesteld dat deze is verplaatst naar luxemburg.

ik weet het niet,
och ja ..
we’ll see.

One thought on “Dream big

Geef een reactie

