Frezen

20120806-232900.jpg

‘Lust jij graag freesjes?’ vroeg oma.
Kurkdroog antwoordde de zoon (toen nog zoontje):
‘ja maar liever gebakken in de pan’.

Schaamteloos, pik ik hier de intro en de foto van een blogpost van 2012. Zolang al houdt mijn aardbei’en liefde stand. Voorlopig is het nog wel even afwachten.. daarom hier .. mijn alternatief !

Een driehoeksverhouding en twee piekeboe’s maakte ik al,
en eigenlijk is deze shopper diegene die ik het vaakst gebruik.
Maar toen ik deze pin tegen kwam bij de sewalong, en nog restjes stof had liggen van dit aardbei projectje, vloog ik erin, ik dacht, snel klaar,
maar mijn machine besliste er anders over..
er kwam externe hulp bij te pas, want wat ik ook deed, aan de praat gaan deed hij niet.

Bovendien nam ik als verhouding van het “driehoekje” 1/3 van de hoogte van de tas, maar toen ik het stikte bleek mijn nochtans dunne stof er helemaal niet in te passen, en het moest toch echt een ‘aardbei’ worden. Met een grotere driehoek (rechte zijde helft van de hoogte) lukte het wel.
2016-04-20-20.22.21.jpg.jpeg

ik twijfelde nog even over de mini aardbei’kes ..
(zoveel prulwerk) maar kijk eens.. zo mooi
wp-1461176836836.jpeg

tof hé !!

mie so heppie !!

(en met de eerste lentezon.. namen we ook nog vlug een zakje bosaarbei’n uit de diepvries, en maakte met 150 gr bosaardbei, 120 gr suiker 200 gr room de lekkerste aardbei ijs ooit ! mmm wij zijn klaar voor het nieuwe seizoen ! of dit recept .. mmm )

3 thoughts on “Frezen

Geef een reactie

