Zoom Zoom

Als je denkt , wat doet die in haar pijama op een regenachtige zondag..

Zit ze nu nog met die buikgriep ?

 

Neen neen !!

ik heb een workshop ‘zomen met de overlock’ gedaan 😉

in mijn eentje hé.. letterlijk tussen mijn tomatensoep en mijn nieuw patatjes (en ook een beetje tussen de strijk)

Ik ging oefenen op die pijamabroeken (gemaakt uit moeders flanellen lakens) , ik draag ze hier al sinds dezekes tijd.. maar die onverzorgde zomen die komen piepen.. tsss..

Het eerste wat ik geprobeerd heb: gewoon omzomen  (en dat daarna eens geprobeerd met een los stukje stof, aja want hier ligt nog een sjieke kostuumbroek met te korte pijpen te wachten.)

Dat ging eigenlijk vlotjes en heb ik toegepast op pijama broek één. (ene keer met zijnaad open, maar dat ging eigenlijk beter met de zijnaden al dicht.)

 

En nu ik toch mijn handleiding van speciale voetjes bij de hand heb, dacht ik komaan.. We gaan die speciallekes ook eens doen en een proeflapke bewaren !

De smalle overlocksteek zonder linkse naald.. met 2 draaiknopkes op R en die ene schakelaar ook op R.  En de rolzoom (zelfde maar dan ook nog foefellen met de draadspanning.)

20160522_162435.jpg

niet te hard letten op de rechtse nogal rap gestikte zoom, het was netjes bij mijn broek 😉

Ik vind dat eigenlijk niet zo decoratief… dus dat besloot ik niet te gebruiken en ging vervolgens over naar ‘level 2’  – de blinde zoomvoet.

(ja de achterkant is zichtbaar bovenaan dat proeflapje)

20160522_162504.jpg

Natuurlijk moet daar dan net de rechtse naald voor uitgehaald worden, vijsde ik de voet los omdat ik het knopje niet vond (*kalf*).. en had ik wat problemen bij ‘de juiste kant van de stof’. Ik deed het mis op mijn proeflapje, en toen ik goed oplette bij mijn echte broekspijp ging het daar ook mis..

Dus  als reminder hier : de pijp binnenste buiten draaien !!

20160522_204359.jpg

Ja sorry ik ga daar niet meer aan toevoegen, kijk maar naar het filmpke en de fotokes (er moet een klein beetje van de stofrand over zijn, dat wordt afgesneden)

20160522_205345.jpg20160522_205855.jpg

En … dat is ene héél schoon resultaat :

20160522_210227.jpg

Een echtend echt .. je zit die bijna niet aan de goeie kant (als je dat ding met dat schroefke goe heb ingesteld!)

Nu moet ik dat nog eens op mijn deftige broeken proberen !!

Geef een reactie

