Tornado

hurricane-free-wallpaper (1)

Het is eigenlijk héél eenvoudig.

Diep in mij zit IK.

IK is nononsense,
Rechttoe rechtaan,
IK vat de koe bij de horens.

Niet treuzelen, niet zagen,
Gewoon doen.

IK focust op de belangrijke zaken
en krijgt dingen gedaan want IK heeft maar weinig tijd.

Ik is vrolijk en attent maar IK moet ook keuzes maken en hanteert daarbij het ‘goed genoeg’ principe.
IK is ook eigenwijs, en houdt niet altijd evenveel rekening met anderen.
En aan het einde van de dag, voelt IK zich vaak eenzaam.

En dan komt WIL erbij..

Een doorzetter van formaat met ambitie van hier tot in Tokyo, en een enorm creatief vermogen

‘Ik wil .. ‘

Een krachtig duo .. en samen gooien ze een balletje op.

En nog eentje ..

en nog eentje ..

Wil heeft precies wat te bewijzen, wordt aangemoedigd in deze maatschappij en heeft tijd (teveel tijd zou IK zeggen)

Voor ze het goed en wel beseffen is er een lawine ontstaan.. want IK WIL steeds meer, het onderste uit de kan, en alleen het beste is goed genoeg !

Alles rondom hen dendert meedogenloos naar beneden.

Terwijl IK meestal héél gefocust tewerk gaat, ziet Wil het groots..
Het verschil maken, iets zinnigs doen, voldoening, meevoelen, verbonden zijn..

Ik wil maar even zeggen:
IK weet het even niet meer.

Het is misschien stil rondom mij,  maar het stormt even binnen in.

Er huist een Tornado aan idee’n, maar we zijn IK even kwijt.

 

2 thoughts on “Tornado

  1. kaat schreef:

    Ho, heel herkenbaar. Ik worstel daar al jaren mee, met pieken (die dus eigeniljk diepe dalen zijn) en soms ook pure wanhoop. Ik word daarin professioneel geholpen en daaruit blijkt (en ik meen te lezen dat het bij jou ook zo’n beetje is) dat ik gewoon mijn temperament tegen heb. Want ik wil veel en ik kàn ook veel en ik ben niet bang van werk. Deze week hoorde ik mezelf zeggen (over mezelf) : maar kunt ge die wilskracht niet altijd een beetje rekken, nog een beetje meer, en nog een beetje meer…
    Soit, als jij het antwoord weet, vergeet me niet 🙂

Geef een reactie

