Zalige Zondag

Griet nodigde uit, je moest er wel als de kippen bij zijn.

 

De kids pikten verbazingwekkend snel een stof uit de ‘op te werken stapel’  en natuurlijk was ik ambitieus.. ik nam al wat voorsprong toen bleek dat de ega nog vroeger dan gepland met de kids op pad ging. (Patroon, stof knippen, overlocken)

En met toch wel een bang hartje vertrok ik..

 

Volledig onterecht , zou later blijken !

Zet 5 voor elkaar totaal onbekende madammen achter een naaimachine , en die vullen de namiddag .. met koetjes en kalfjes, gedeelde zorgen, een kwinkslag hier, een helpende hand daar !  We bewonderden live enkele parels , deden inspiratie op… kregen complimenten en hulp à volonté !

Oprecht, spontaan en niet veroordelend..

DSC_7368

Tuurlijk stikte ik die rekker mee vast (en had ik wat tornwerk, na een tijdje op die ohzodrukke stof kijken had ik ook even zin om ze overboord te kieperen moet ik bekennen)

Maar toen bleek dat die broek echt wel goed paste, kon ik wel wat moeite doen, en heb ik thuis rondom nog eens losgetornd en deftig gedaan !

DSC_7339

Toen dit ook voor de dochter het geval was.. heb ik zelfs het stiksel dat op deze foto nog oneerbiedig veel verschilt tussen de 2 pijpen opnieuw gedaan ! (wow ! dat is toch echt een prestatie voor de goed genoeg naaister in mij 😉 )

De kids trokken meteen het resultaat aan, en wilden enkel op de trampoline poseren 😉

De zon kwam er zelfs héél even voor piepen !

 

Het was echt een namiddag naar mijn hart..

Ik schafte me nog een extra stofje aan *kwijl kwijl* voor een 3de exemplaar.. die ligt te wachten op elastiek.We kregen een zalige goodiebag vol met kortingsbonnen, en ik won het gouden ticket !

Maar het meeste van al .. waarvan ik telkens verschiet.. die naaimadammen hé.. wat een respectvolle sympathieke dames zijn dat toch altijd ?? Ik heb echt het gevoel dat de wereld nog zo slecht niet is, en hou daar een enorme positieve vibe aan over !

Dankjewel Griet, Vanessa, Wendy, Tessa, Anja !!

DSC_7442

niet gestreken, de torngaatjes nog zichtbaar.. en de pijpen zijn evenlang hoor.. dat is de foto 😉

 

Ik ben fluitend naar mijn werk gereden vanmorgen..

(en mijn dochter met de nieuws short in de regen naar school 😉

DSC_7414

6 thoughts on “Zalige Zondag

    • Ja zeg ne keer..rap.. uw voornaam blijft mij ontsnappen!

      Gevonden !!
      (allez bevestigd.. via je overigens prachtige blog)

      ik heb ook nu pas onze foto gevonden op fb.. dat helpt wel .. ben visueel aangelegd hé 😉

Geef een reactie

