De dag dat de hemel op ons hoofd viel

Als ik onze straat binnenrij,
is het eerste wat mij opvalt hetgeen ik niet zie.

DSC_7760

1m75 zijn de mannekes, kan je raden hoe groot de wortels zijn

De 10 prachtig hoge wilgen zijn weg,
vervolgens passeer ik langs de schapenwei
die er nog als een jungle bij ligt,
wp-1467993742805.jpg
dan zie ik het voor publiek afgesloten wandelpaadje.

DSC_7802

Enkele dagen na de storm,
zijn de kids en ik polshoogte gaan nemen.

DSC_7804

mijn meest gefotografeerd uitzicht

Het werd een avontuurlijke klautertocht,
maar ik laat de foto’ s voor zich spreken…

DSC_7716

DSC_7792DSC_7787DSC_7779DSC_7765DSC_7759DSC_7736DSC_7733DSC_7726DSC_7718

De natuur kan prachtig zijn maar ook ongelooflijk krachtig.

DSC_7738

Terwijl ik deze post schrijf, bereikt het nieuws me van de aanslag in Nice..

DSC_7754

Mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers.. wat doen mensen elkaar toch aan ?
Gaat de wereld echt om zeep ? Is dit het begin van het einde ?

DSC_7776

Mijn oog valt op de gsmfoto’s die ik in mijn eigen tuin maakte ..
Een verrotte roos, rotte kersen.. het aanhoudende troosteloze regenweer, misschien wel veroorzaakt door onze klimaat laksheid ?

wp-1467993787427.jpg
Wie zal het zeggen ?
Mijn vroege groentetuin voorbereiding dit jaar.. zal niet renderen.. er groeit niks meer.

wp-1467993823795.jpg

Al joggend zag ik ondergelopen maisvelden, hele aardappelvelden waar niks groeit..
Ik dacht aan de fruitkwekers die hun inkomen grotendeels kwijt zijn..

wp-1467993754070.jpg

En toen sloeg het doemdenken plots om..

Ik dacht aan mislukte oogsten in Afrika.

Dat wij misschien wat meer gaan moeten betalen voor onze frieten of ons brood dit jaar, dat zullen we echt wel overleven.
Dat wij veel geld kwijt zullen zijn aan reparaties .. en veel minder zullen oogsten dit jaar .. dat zullen we wel overleven.

Dat niets waarschijnlijk ooit nog wordt wat het was, .. is van alle tijden.

Ik moet me niet afvragen.. of ik nog een inkomen heb volgend jaar,
of mijn kinderen gaan kunnen eten .. of ze veilig en droog in hun bed liggen.

Waarschijnlijk zullen we zelfs nog op vakantie gaan ook..

Het is tijd om ons te vermannen en door te gaan ..

Kijken wat wij wel kunnen doen,

Onze zegeningen tellen ..

Ons steentje bijdrage.

De volgende keer dat iemand het ijs wil breken met .. slecht weer hé ?
Ga ik voortaan antwoorden dat het allemaal wel mee valt !

DSC_7780

2 thoughts on “De dag dat de hemel op ons hoofd viel

  1. There is no such thing as bad weather, only bad clothing. Dat is wat een vriendin hier antwoordt als iemand klaagt over de quasi dagelijkse portie regen. Het is wat het is.

    Die klim en ravotfoto’s zien er heel leuk uit!

    Nice geeft een idee van de angst toen de ira nog volop aanslagen pleegde, te vaak en altijd onverwacht. It freaks me out. Ik hoop dat het niet het begin van het einde is, ik denk niet dat ik de juiste skills heb daarvoor 😦

    • ongeveer 23 jaar geleden hebben we met mijn ouders een rondtrip door Ierland gemaakt, ik was nog een kind, de vele militairen die patrouilleerden met geweren in de aanslag, ik vergeet het nooit ..

Geef een reactie

