Verloren maandag

om eerlijk te zijn..

nen goeien appelbol dat lust ik wel,  of een lekker worstenbroodje eens per jaar.

Maar kom, om de vakantie van de kids af te ronden hebben we alvast pannenkoeken gebakken dit weekend.. volgens het recept van mamc !!

En ik moet zeggen .. het is goedgekeurd !!

Mijn recept Moeke’s recept is de luie variant (met geheim ingrediënt)

400 gr zelfrijzende bloem
1 liter melk
60gr suiker
(2 zakjes vanille suiker of een kletske vanille extract)
maximum 8 eieren
1 fleske kriek

– het recept is simpel, best de bloem zeven (dat bespaart u een hoop geklop)
– de suiker erbij
– op mijn blaadje staat: de eieren met de melk kloppen (maar in praktijk doe ik dat nooit 😉
– en dan het ei-mengsel bij de bloem gieten
– het flesje kriek erbij en kloppen
– best een halfuurke laten staan zodat de gist zijn werk kan doen 😉
– nog héél ff kloppen

Smakelijk !

Geef een reactie

