Mantel der liefde

Zij die mij kennen, weten: ik hou van desserts..

Eten is voor mij functioneel: veel geld kan ik er niet aan uitgeven, veel tijd kan ik er niet aan besteden, maar desserts .. hmmm

Als er gevraagd wordt om ieder één gang te bereiden, ga ik steevast voor het dessert !  Het liefst maak ik dan nog verschillende dingen. Snoepkont dat ik ben.

Maar.. ik ben bovenal ook ongeduldig en daar loopt het dan weer vaak mis.

Bovendien, zo’n succesrecept is lekker makkelijk, maar voor nen kerstavond wil ne mens wel ne keer iets speciaal hé .. ni ?

Al ne keer uitproberen of oefenen, dat is vaak niet aan mij besteed.

Pinnen wat ik allemaal zou kunnen doen daarentegen 😉

Vorig jaar maakte ik tiramisu, om de ochtend nadien vast te stellen dat de glazen kom de frigo niet overleefde,

2015-12-24_1450957055

Last minute heb ik dan iets gedaan met bladerdeeg en choco

2015-12-18_1450454326

om mijn “Biscuit met meringue en bosvruchten” uit de Libelle aan te vullen.

dessert

Gelukkig was die ook dit jaar geslaagd, want om de kinderen te plezier dacht ik nog even dit achterna te doen :

Ik bakte dus dit jaar braaf de dag voordien een heerlijke chocoladecake.

24 december.. 7u30u stonden ik en mijn dochter in de keuken,

Het begon met speculoos, daarna ontbijt, dan die biscuit en dan …

ik dacht .. plakjes snijden en dan kerstbomen uitsteken, waarom zou ik niet meteen die kerstboom vorm uit die hele cake doen ?

misluktecake

Toen hadden we nog kweniehoeveel chocoladecake over, dus ik stak nog wat extra sterren uit, en verkruimelde de rest voor cakepops.. maakte ‘lijm’.. we rolden en liet afkoelen. (Het recept van Eva is een aanrader ! Dankje Eva !)

cakepops

Maar dat is toch zo’n geklungel om die op stokjes te krijgen, die onder te dompelen en te versieren .. gelukkig stuurde ik de ega nog om ‘oogjes’ .. een quickfix om de cakepop toch in één klap een beter uitzicht te geven 😉

Ondertussen de vaat bijhouden, de kids naar de douche sturen en de hond de tuin in..

En toen .. moest mijn gedrocht nog de oven in (de kerstboom lag dus op zijn zij )

misluktecake2

De dag was al zover gevorderd dat we ons toch weer moesten haasten, om op tijd de deur uit te geraken (nog rap de familie foto) En toen moest de cake net niet doorbakken uit de oven mee…

 

Het was echt een prachtdag.. zo lekker dat mijn huis rook, zo geamuzeerd dat we ons hebben in de keuken, alleen was ..rara.. het resultaat er naar..   zo erg dat ik er geen foto’s van maakte 🙂

maar weet je .. mijn broers, zussen en ouders die kennen mij ..

Het is niet de eerste keer dat ze een totaal mislukt baksel eten en toch nog lief zeggen dat het smaakt !

Is dat niet echt kerstmis ?

 

 

PS Volgend jaar ga ik voor dit recept van de zustervan.. zal ik toch maar beginnen oefenen?

 

3 thoughts on “Mantel der liefde

Geef een reactie

