dé duurste Mantel ooit

Het was per ongeluk; de blogpost met als titel ‘mantel der liefde’ ..

“Wanneer krijgen we die nieuwe jas nu te zien ?” .. terechte vraag

manteltegenlicht

Hij is al een tijdje af (begin december dus) en de kids maakten de foto’s, ..  toch raakt hij maar niet geblogd.

Niet 100% tevreden dus, maar kom .. ondertussen draag ik hem toch, zo erg is het dus niet!

Misschien lag het eerder aan de omstandigheden ?

Ik zag een workshop verschijnen die EN haalbaar was qua afstand EN waar er nog plaats vrij was… alleen was 3 avonden wel een beetje té optimistisch en had ik het tussendoor ontzettend druk.. meestal werk ik ook nog andersom .. Zo’n mooi stofje.. wat zal ik hiermee eens maken ? Nu moest ik holderdebolder op zoek naar stof..

donker

Ik wou iets blauwig, dat vond ik niet, dan zag ik wel een mooie kleur, maar de stof was wat dunnetjes en rafelde vlug. Wou ik een voering uit mijn voorraad nemen, maar de hoeveelheid bleek te klein. Weer naar de winkel, en op het einde moest ik nog eens terug voor knopen,.. zucht .. echt mijn duurste jas ooit.

mantel-achterkant

We kochten bovendien veel teveel stof (zo zonde..) en ik nam -in de veel te korte lessen – te weinig tijd om hem echt goed te passen. De leerkracht mat mijn armen op .. en vond het niet nodig mijn mouwen te verlengen. (bizar want dat is de enige patroon aanpassing die ik altijd doe… )

mantel_achter

De mouwhoofden zitten er goed in, maar als ik mijn armen omhoog doe (sturen in de auto bijvoorbeeld) dan wringen ze tegen.  (Wie had nu gedacht dat ik voor de spiegel moest gaan staan met mijn armen omhoog in de les ?)   Bovendien zijn ze ook onbarmhartelijk kort.

mantelzot

Ik heb nu dus een tussenseizoen jas.. vind hem wat frisjes, en ook dat hij wat ge’tailleerder mocht. (Ik heb een groot Boezem/taille verschil)

mantelachterr

Ik heb niet zoveel geleerd als ik hoopte (bijvoorbeeld, hoe in godsnaam zorg ik ervoor dat ik wel genoeg ruimte heb om mijn armen op te kunnen heffen ??)

mantelonderaan

Bovendien dacht ik met deze workshop eindelijk wat tips en tricks op te doen om mijn gerecycleerde gordijnenjas af te werken,.. maar die werd algauw na één havikkenblik als hopeloos bevonden.

mantellang

Maar de tijd heelt alle wonden .. de gordijnenjas zit ruimer, heeft comfortabelere mouwen en grote zakken.. ik heb hem al een paar keer aangetrokken bij een hondenplasje.. nog even .. en meer dan 2 jaar na de start, denk ik .. dat ik ook dit varkentje wel gewassen krijg!

(problem solving.. of moet ik zeggen koppig volhouden… volgens mij is dat mijn talent !)

mantelzak

En in tussentijd hou ik mezelf een bitteke warm, in wat precies altijd ne verfrommelde mantel lijkt te zijn 😉

mantel_onderaanvoor

Gelukkkig heb ik ne warme zacht sjaal gemaakt é !!

 

 

 

 

One thought on “dé duurste Mantel ooit

Geef een reactie

