Magisch

Ik reed elektrisch de holle weg op.. 

Zoals altijd, schrikten mijn koplampen de konijntjes op, de witte staartjes hupten de kanten in.. 

Vanuit de boom kwam een uit de kluiten gewassen vogel .. ook hij wou het hazenpad nemen. 

Elegant vloog de kerel vlak voor mijn wagen uit.. 10 meter . 20 meter..  de bocht werd prachtig duikend genomen.

Een harry potter gevoel overviel me .. ondertussen reed ik al 50 meter achter een prachtig dier.. de holle weg liep ten einde. 

Hij streek neer in die ene oude boom tussen de schapenweide en het baantje. Hij draaide zijn hoofd 180° .. ik spotte een prachtig wit aangezicht. Alsof hij wou weten.. lap volgt ge mij nu nog ?

De uil liet zich vallen.. en begon aan een tweede duikvlucht.  Deze keer koos hij eieren voor zijn geld, terwijl ik mijn oprit opreed.. vloog hij het veld in.. de donkere nacht tegemoet.

One thought on “Magisch

Geef een reactie

