Vuurwerk

Eerst was er keelpijn
daarna een occasioneel verstopte neus,
en vervolgens hoestbuien .. zeg gerust aanvallen.

ik hoestte de longen uit mijn lijf, zo leek het wel,
ik voelde de longblaasjes springen
of in ieder geval iets dat naar mijn gevoel onherstelbaar beschadigd moet zijn

Toen kreeg ik hoofdpijn, maar ik vermande mij ..

Dat gezegde moeten we veranderen
wat zou ik nu graag een man zijn,
of in ieder geval toch even, de mijne,
focus op het werk en de ene midweek na de andere op hotel.

zelf brei ik de eindjes aan elkaar
ik laat meer steken vallen dan dat ik er brei
geloof ik
‘k zou graag een keer alles aftrekken en helemaal opnieuw beginnen

maar ik neem een dafalgan
hou vast aan de kleine dingen
speur naar tekenen van de lente

een soepje maken
vroeg in bed
samen met de dochter in een heet bad
aandacht geven aan banale zaken
dapper doorgaan

ik zou me willen verdrinken in één ding
focussen
maar het gaat niet..

Bij elke hoestbui zie ik sterretjes ..
witte streepjes zijn het eigenlijk,
zonnestralen rond een zwart oogmaskertje.

ik zie op tegen de zoveelste slaap-arme nacht die er ligt aan te komen,
prop een stuk chocolade in mijn mond en plof op de mat
ik fantaseer over de 3 vrije uren die me morgen wachten
lopen zal niet lukken
maar misschien is er toch ruimte voor wat zelfzorg

mijn blik wordt naar de tv gezogen..
ik zie beelden,
besef dat het niet oké is..
zwarte vlekken
de ondertitels totaal onleesbaar

Als bonus krijg ik zelfs een gouden randje
een bewegende kader … een gouden gevlochten bliksem..
als signaal kan dat wel tellen hé
tijd om op te geven.

geen laatste klusje vandaag
niet meer nadenken over waar ik die 3 u aan zal besteden

overgeven
toegeven

luisteren naar dat lijf
en het geknetter in mijn hoofd.

Het vonkt.

 

4 thoughts on “Vuurwerk

  1. O jee, dat klinkt goed fout. Dat wordt 3u slapen of soezen in bed of in de zetel, hoop ik? Dat klinkt als een erg lage bloeddruk, bovenop al de rest. Als het hoofd vindt dat je nog verder moet doen, zegt het lichaam soms wat drastischer stop. Ik hoop dat je de nodige rust kan vinden, zeker als je man weer thuis is. Beterschap!

    • thanks !! mijn ontstoken luchtpijp is ondertussen beter.. neemt niet weg dat ik mijn vrije woensdagochtend vaak echt nodig heb om fysiek te recupereren. (en de 100% tewerkstelling is al weer in zicht)

Geef een reactie

