Ik las een boek

en het blies me zo omver dat ik op slag geen blogpost meer uit mijn vingers kreeg.

ik kocht het nadat ik dit hoorde van Bart Moeyaert : http://www.radio2.be/audio/herbeluister-bart-moeyaert-over-buzz-aldrin-waar-ben-je-gebleven (prachtige stem heeft die toch ook hé ?)

Kalme chaos, mooi gezegd hé ?

ik ga er geen woorden aan toevoegen, alleen enkele fragmenten

Geniet met mij mee..

Ik zou willen dat ik kon zeggen dat ik hem jaren later teruggevonden had, dat ik er op een dag tijdens een tocht in het bos over struikelde, maar dat gebeurde niet, de .. verdweeen voorgoed in de chaos van die middag, verloren in de strijd, zoals zo veel dingen die je niet nodig hebt, maar die je toch mist als ze verdwijnen, want alles wat geweest is, wordt gemist, het gemis als standaardinstelling , min of meer.

Ik vroeg me af of ik misschien een afspraak bij haar moest maken, maar dat deed ik noot, dus kwamen we elkaar sporadisch en toevallig tegen in de slaapkamer, aan de keukentafel en zij zei, het is zo druk op mijn werk, het speet haar, er is zo veel te doen, en ik drukte haar tegen me aan, zei dat het in orde was, het komt goed, we slaan er ons wel doorheen zei ik, maar het voelde alsof je een olifant de trap op duwde, en ik hield van haar, ik wilde dat ze vaker thuis was, langer, bijna altijd, zoals het in het begin was,  zo lang geleden, zo veel jaren geleden , en zij zei ja het is niet zo gemakkelijk zei ze en er was altijd zoveel te doen, en ik zei dat het geen probleem was.

Ik was Donald Duck. Ik was over de rand van het ravijn gerend. Maar ik viel niet. Omdat ik nog niet naar beneden gekeken had.

Buzz Aldrin, waar ben je gebleven ? Johan Harstad

Geef een reactie

