Twinning

Moonboots.. ik was moonboots !!

Ik vond het nadat ik zowat alle schoenmodellen en -merken opsomde die ik me maar kon bedenken… We speelden een spelletje “wie of wat ben ik ?” en daarmee won/koos ik het Telma patroon. (Lijkt blijkbaar ook fel op het Pan Am kleedje)

Tuurlijk wou ik daar meteen mee aan de slag gaan !

Maar ik had even genoeg van al die tricot.. het stond erop. Ook katoen zou moeten lukken..

dus tada !!

20170423_134437-ANIMATION (1)

Ik kwam thuis van een naaiweekend met een afgewerkt kleedje voor mezelf !
(ik vind de pasvorm wel geslaagd , dankzij de 2 nepen in het rugpand)

19° voorspelden ze en we moesten naar een communiefeest.. aaah dacht ik.

Maar niet alleen in mijn hersenen deed het klik.. de dochter staarde naar de restjes stof en zei .. mama ik wil in de restjes van dat stofje nog een rokje. Tja.. dat ging er niet meer uit hoor..

Is een bovenstuk van een kleedje ook goe?
Ze doorbladerde SVDZ2, koos voor- en rugpand, dook in mijn bak stoffen en viste iets rekbaars uit voor de rok.

En toen liep het mis..
Mijn dochter heeft een bovenmaatse borstomtrek .. dus moest ik een 164 tekenen. Met borstnepen en al .. ik stikte.. het was karren te groot. Vrijdag opnieuw gestart.. patroondelen opmeten, een 152.

Patroonpapier op, getekend op plastiek, glibberige boel..
maar kom .. ik sukkelde nog even met dat lintje dat ik fout instikte .. tornen dan maar, wat gesukkel maar uiteindelijk zat de pasvorm zat goed. Ik tekende enkel de hals lijn wat dieper.
De stof van de rok leek me toch wat kort.. de dochter stelde zelf voor nog een boord in katoen toe te voegen. Ja waarom niet ? dacht ik toen ..

Awel .. dan krijgt ze dan ding niet meer over haar heupen !! Daarom niet !
(en bovendien komt die rok dan ook op een niet flatterende hoogte)

Dus weer tornen die handel.. ik had de rok met behulp van 4 zorgvuldig gezette stolpplooien aan die katoenen band gezet.

Ondertussen schrijven we zaterdag.. ik zag het echt niet meer zitten om dat ding nog in elkaar te krijgen, aangezien we tegen de middag al naar de uithoek van Belgie moesten rijden.

Ik dacht me wat tijd te besparen om de stolpplooien te vervangen door een rimpelrok. Jaja.. DACHT
Ik had begot aan het einde toch nog x cm over.. en de quick fix met de elastiek om het heup probleem te verhelpen was veel te zichtbaar.

DSC_0193

Ik gooide het ding samen met mijn doos kamsnaps en mijn tornmes in den auto.
Zaterdagavond.. na een strandwandeling, heb ik me er weer kunnen achter zetten.. al die draadjes verwijderen.. zorgvuldig de stolpplooien meten ..
en met de hand naaien deze keer. Tot slot nog de foefeltruk van de eeuw.
één extra vouw, knal op de achter naad, die met een kamsnap dicht gaat!

DSC_0201

NAH .. zo kan ze er toch in !
(het heeft zelfs het springkasteel overleefd !)

Mevrouw had de styling al verzorgd.. van oorbellen, tot lippenstift en vest.. het waren mooi momenten in de badkamer zondagochtend ..
“oh mama, nu lijken we echt op elkaar!”

Twinning_Spiegel

Voor die volle 3 minuten smile in de badkamer, daar had ik het allemaal voor over !!

One thought on “Twinning

Geef een reactie

