Zaterdag zaaidag

Om te beginnen deed ik natuurlijk onkruid uit, oa in het erwtenpark, dat er in mijn ogen ronduit prachtig uit ziet !

Die paarse Capucieners hebben mooi gekleurde bloemen !

Vermits ik de ook rode trouwens ui’tjes verkeerd heb gezet, reken ik erop dat die tegen juli uit mogen, want daar heb ik paarse stokbonen en gewone struikboontjes tussen gezaaid/geplant.

Die struikboontjes die ik had voorgezaaid in de eierpotjes hebben niks gedaan.

Ook de courgette en pompen zijn niet uitgekomen, dus ik speelde vals ..

En kocht op de markt één ronde courgette, een butternut en een uchiki kuri.

Samen met de tomaten planten die uit de neontologie gekomen zijn, mochten deze buiten.

(en kon ik dat perk weer onkruid vrij maken 😉 )

Voor en na !

A post shared by liesbesth (@liesbesth) on

De eerste sla werd al geoogst, en ook de 2de krop werd vervangen door een volgend exemplaar.

(voorlopig zijn de slakjes nog klein, laat ons duimen dat het zo blijft)

Wat ik vorige keer buiten gezaaid heb, doet niet veel:  De ui’en, bieslook, prei, sla.. geeft geen kick.

De kervel was al lang geleden, stond ook onder een kleine glazen kas,

Die is natuurlijk al bijna in bloei..

De bloemen dan !!

De zinnia en gazania zaaide ik voor, en plantte ik maar meteen uit , schrik om ze een keertje vergeten water te geven, of zoals vorige woensdag, buiten te laten staan en bijna te verdrinken in een regenbui. De dochter zette ook zorgvuldig de alberthein phacellia uit (naast haar gladiolen)

Ik zaaide ernaast 4 rij’tjes:

cosmos bipinnatus sensation en dalija’s   (souveniers van Kroatië)

lage zonnebloemen (de plantjes die ik binnen voorzaaide, daarvan hadden al een voorsprong achter de  gladiolen) en ganzenbloem

Het voorste stukje werd ingezaaid met een vlinderbloemenmengsel, en dat zo vlak bij mijn vlinderstruik.. komt goe 😉

Ook achter in de tuin, maakte ik een stuk van de intussen tot grasland vervallen bloemenweide vrij, en zaaide er vogelbloemen mengsel in  (vogelbloemen..hmm…)

Ben eens benieuwd .. over 60 dagen zouden er bloemen moeten zijn !

In afwachting daarvan.. krijgen jullie nog een foto van mijn ranonkel die er terug was

Wisten jullie dat op een hele hete dag die volledig open gaat, het gele hartje zichtbaar wordt en het ene platte bloem is ? Bijna een madelief.. ik was niet snel genoeg.. want op deze foto s avonds.. waren ze alweer terug ‘dicht’

En de eerste duizendschoon van’t seizoen

duizendbloem

Geef een reactie

