Zucht

Hoe was ’t weekend ? 

Goh .. tis voorbij é.

Oesje da klinkt ni goe. Ni Genoten dan?

Laat ons zeggen dat het potentieel had. 

Maar..? 

Het leven hé..

Waar is het dan mis gelopen?

Nergens eigenlijk.. het is gegaan zoals ik het verwacht had. Huishouden.. moederen over studerende pubers, was , plas, ontspanning..  ik oogstte uit den hof, pakte zelfs wat grotere klussen aan, riep duzend keer dat ze moesten studeren of tafel dekken. Ging op tijd mee naar bed.. wandelde met den hond. Bood een luisterend oor, gaf wat ongevraagd advies..  trok massa’s foto’s op mijn gsm van dingen waar ik normaal gezien vrolijk van wordt, maar ’t kwam ni.  Dus probeerde ik iets anders.. of deed nog iets.. en tkwam nog ni.

Misschien was het wel dat ? De voldoening die maar niet kwam?

Een zalig.. bbq.. zwem.. vakantie weekend en ik die aan huis gekluisterd zit met een “iedereeen studeren” bandje op repeat.

Eenzaam en machteloos .. dat is hoe ik me voelde.  elke seconde van mijn wakkere dag omringd door mijn 3 claimende koters.
En dat op een weekend dat schreeuwt Vakantie Familie Vrienden

5 thoughts on “Zucht

    • Ik had verwacht dat ik het meer zou kunnen loslaten.. ik heb altijd al zelfstandigheid gepromoot. Maar als ’t dan begint mis te lopen. Moest het lukken, ik zou het wel rap ff van buiten blokken voor hem ! Toch bedankt voort compliment !

  1. Oh zo herkenbaar. De man ging even ‘gezellig’ doen in het gezelschap van de zoon op de ‘parochianenkoers’, de jongste mocht van het ene feestje naar het andere … en ik bleef gezellig thuis met de oudste dochter die volledig in studeermodus zat. Maar het gaat voorbij hé, en ik blijf rekenen op een zalig lange zomer met nog heel veel weekends en avonden om van te genieten 🙂

Geef een reactie

