Het relaas van een Verontrustend telefoontje

De examens zijn gedaan. Dochter zeult afwisselend poets spullen , gezelschapsspellen en knutselgerief mee. De laatste schooldagen.. ze is jaloers op de jongens. . Die hebben al vrijstelling. Mijn livingtafel wordt een vergaarplek van nutteloze boeken en cursussen. Feestjes worden afgewisseld met computer hangen … chips en frisdrank.  

Het lijken Oneindig Lange dagen

20u.. We zitten aan de eettafel.. ruim laat .. als de telefoon gaat.. 

Met het secretariaat van de school van uw zoon.. voor aanstaande donderdag. Ik heb slecht nieuws. 

Ze last een stilte in.

Mijn hart slaat minstens 3 tellen over 

t Is ni waar e. Is al dat extra werk dan toch voor niks gebleken? Wanhopig wapper ik met mijn armen.. 

tschool fluitser ik.. tschool.

Ja mevrouw ivm de excursie naar normandie staat uwe zoon zij naam hier op ne lijst. Zou u eens willen nakijken of u het resterende saldo betaald heeft ?

Op welke rekening? Dat staat ni bij op mijn lijstje maar dat stond op een blaadje dat meegegeven is in februari.

Welk bedrag? Dat weet ik niet exact .. rond de 120 euro zoiets?

Stomverbaasd en opgelucht hang ik op.

Oke, ik zal da doen.
10 minuten later heb ik een overschrijvibg gevonden  .. en besef ik. Die mevrouw heeft haar naam niet gezegd, niet afgesproken wat ik moest doen om het te laten weten.

Ben ik nu gewoon voor de gek gehouden?

Geef een reactie

