Touché

Er valt niks te bereiken. Alles is klaar, op elk moment.

Ik zou dit of ik zou dat. Er is vanalles te bereiken en te doen. En voor je het weet, zit je erachteraan. Als als als…. en dan dan dan. 

Dan zal ik gelukkig zijn. Dat is niet waar. Dat is onzin. Binnen de kortste keren ben je gewend (aan je interieur ,je vrouw, ..) en zoek je een ander topic waar je naartoe kan streven.

Het ultieme inzicht is: dat er gewoon niks te bereiken valt.

Meestal als je iets bereikt hebt, heb je het gevoel van geluk. Maar als je nagaat waaruit dit gevoel van geluk bestaat, dan is het, het einde van de hunkering. Het .. Ik ben even van het gehunker af. Ik zou dit of dat of zus en zo.

Leg u meteen toe met het stoppen met hunkeren.

Laat het gewoon vallen.

Besta

Adem

Wees

Klaar.

Er is niks te doen

Wat een goed nieuws

Uit ‘Touché’- de podcast versie  van Friedl Lesage en Peter De graef.

 

3 reacties op ‘Touché

    • ik vond het niet pessimistisch of verbitterd klinken.
      meer dan een uur heb ik naar zijn verhaal geluisterd, en dit was de uitsmijter, als hij het zelf vertelt, klinkt het minder hard natuurlijk, het is genuanceerder. Zo vertelt hij dat hij elke dag 2 u mediteert (zitten noemt hij het) Hij neemt zichzelf als studie object voor ‘de mens’ 🙂

      Ik begrijp of herken het wel bij anderen.. de nood aan nieuwe dingen, de nood aan .. mensen zijn op zoek naar .. afleiding ?.. en als het ene doel bereikt is, op naar het volgende !

      Het eindeloze streven, … alleen bij mijzelf roept dat meteen héél veel weerstand op.

      Als ik ‘hunkeren’ nu vervang door ‘verlangen’
      zolang je verlangt.. leef je toch ?

      Als je niets meer verlangt, verwacht, hunkert..
      Dan leef je toch niet meer ?

      Er is wat mij betreft, vanalles te doen .. de lente is in het land.

      het kriebelt, ik vind dat zo fijn !!

      Mijn serre zou einde deze week geïnstalleerd worden, ben volop aan het hakselen, snoeien,..
      daarna voorzaaien. ooh des te meer op mijn hunker lijst.. des te gelukkiger ik ben 😉

      maar kom, ik heb er 10 jaar naar afgeteld, misschien vond ik het dromen ervan wel leuker dan het bezit van een serre ? 🙂

  1. Peter De Graef vind ik zo fantastisch! Hij heeft fantastische theaterstukken en zijn ideeën, ik kan blijven luisteren, ook te vinden via Zwijgen is geen optie of vrt.nu. Het klinkt soms wat cynisch, maar als hij het vertelt hoor je ook wel die hoop

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.