Blablabla

Ik heb een ochtendhumeur.

Zoveel is nu wel zeker.
Want ik heb dus al vakantie.

En toch sta ik elke ochtend grumpy op.
Twee van de 3 kids zijn aanwezig.
Ik heb niks dan leuke dingen gepland, en zelfs niet teveel,
dus geen reden om te stressen. En toch kreun ik elke ochtend: NEEEEEEN nog niet.

Ja ik slaap niet zo goed.
En ja, het is hier elke dag nat, grijs en donker.
Overal slijk dus.

Tegen de middag is het ergste wel door, maar begot, ik moet daar hard voor werken.
En dat .. in mijn vakantie zeg.

Zalig goeie beslissing wel,
Ik neem mijn 2 weken nu en volgende week, zo kan ik wat trager de kadootjes maken/inpakken.
En ga ik de oudejaarsweek terug werken.

En hoop ik komende dagen aan mijn jaaroverzichten te kunnen typen.
Dat kan ik wel al zeggen, qua bloggen was het geen hoogvlieger. Ik journal’de wel weer meer. En op de valreep vond ik toch (via amazon 😦 ) een papieren agenda die bijna zo goed is als deze van dit jaar. (ja de franse regio’s die hoef ik nu niet perse) en de mardi/lundi/mercredie ma lu me , vind ik verwarrend.

Ik hou niet zo van die kleine tegenslaagjes. Eigenlijk.
Zoals dat de FNAC uw favoriete agenda niet meer verkoopt, of den colruyt uw kids hun favoriere brik soep(vooral op vakantie) of dat de hunkemoller gestopt is met het fabriceren van uw lievelingsBH die zo heerlijk prikkeloos was.

Of dingen die stuk gaan, oh man, iets dat je per ongeluk breekt. Een verkeerde beweging met het gordijn van badkamer, of de rolluiken te vlot naar beneden laten, een gesp waar ik op trap, de deurklink die je plots in je handen heb,… En dan bestel ik een nieuwe klink, jaja.. daadkrachtig hé, soms die Liesbeth (vooral schrik dat ik nog eens terug kom van wandeling met de hond en van de garage niet meer ‘binnen’ geraak) en dan blijkt dat je de ‘boorkop’ ook al stukgemaakt hebt.

Maar gewoon al 3 keer de batterijen moeten vervangen van de thermometer in mijn serre (het kleine geluk even te zien hoe warm het daar is)…
soms kan ik zelfs daar niet tegen, het dreigende stuk gedaan van dingen.
Hij zal toch niet kapot zijn?

Of het ontdekken van vandalisme.. 3 prachtige mini bloemkooltjes stonden mij vorige week toe te lachen vanuit mijn moestuin.
Gisteren 3 afgeknuifde kolen stengels. Ooooh die altijd hongerige beagle van mij.

Ik zal dan maar afronden door te zeggen dat ik niet goed snap hoe je dat doet. Leven terwijl er een oorlog bezig is.
Wat zeg ik. 2 of3 ,.. ik weet niet welke we allemaal moeten meetellen om politiek correct te zijn.

De beelden van uithongerende kinderen. Ik kijk ernaar. De beelden van naakte mannen. De wenenden vrouwen.
Ik kijk ernaar. Ik beschouw het als onze taak niet weg te kijken. Beelden te delen, bewustzijn creëeren.

Het gebeurt nu, waar we bij zitten en we zijn zo machteloos.

Ik blijf het hallucinant vinden en dan denk ik, zolang ik dat nog vind, wil zeggen dat we de menselijkheid nog niet verloren hebben.

Maar kom genoeg gezaagd voor vandaag, op naar die 626 ongelezen mails in mijn inbox.

6 reacties op ‘Blablabla

  1. Het is allemaal zo overweldigend, dat ik merk dat ik me ervoor afsluit. Ik kan het niet aan om al die ellende te zien.

    Een ochtendhumeur is me niet vreemd alleszins, al is het beter als ik niet moet gaan werken 😉

    • ik ben echt al 4 jaar aan het ‘sukkelen’ op het werk, ben al 3 keer van team veranderd en de boter pakt maar niet. Ik word stilaan wat wanhopig om een job/team te vinden die me ligt. (Kan je voorstellen dat ik eigenlijk gewoon vaak ‘meer werk’ wil ?)

      ik werk dus met een enorme tegengoesting. En ben echt blij als ik vakantie heb ipv thuiswerk. Wat een verschil. En toch, moeten opstaan dan, geeft me de structuur of het tempo dat ik dan nu misschien mis ?

      of het ‘moeten genieten’ van mijn verlof ? misschien is het dat ?

      Ik leef samen met pubers die gewoon een ‘ik haat u’ vibe uitstralen. Ik neem het niet persoonlijk, maar het is vermoeiend om dat gecompenseerd te krijgen.

  2. Het is allemaal zo veel, zeker de beelden en verhalen die ons kunnen bereiken, dat het een wonder is dat iemand nog quasi normaal kan functioneren. Je zou van minder een ochtendhumeur krijgen lastig worden van de minder grootse dingen die je dag dwarsbomen!

    • Vandaag ben ik bezig met de vlaamse politiek en wat ik kan doen om te zorgen dat de mensen in mijn omgeving toch wat minder extreem stemmen.

      en op zoek naar die 2de handse vaatwas, dat ook !

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.